Hunden avslöjar din ålder!

Läste en artikel om hur hunden avslöjar din ålder! Dom har gjort en undersökning och listat vilken ras som är vanligast för olika åldrar. Listan ser ut som följande:

Ungdomar (under 25 år):
1. Jack Russel
2. Chihuahua
3. Rottweiler

Unga vuxna (26-35år):
1. Rottweiler
2. Jack Russel
3. Labrador

Familjeliv (36-55år):
1. Schäfer
2. Golden Retriever
3. Labrador

Äldre medelålders (56-64år):
1. Golden Retriever
2. Pudel
3. Labrador

Pensionärer (över 65år):
1. Pudel
2. Strävhårig tax
3. Labrador


Väldigt intressant tycker jag! Och lite smårolig också! För om du till exempel tänker efter senast du såg en pudel eller strävhårig tax, hur gammal tror du ägaren var?! Är dock lite förvånad över att Golden bara är på andra plats i familjelivs åldern. Där hade jag nog gissat på första plats faktiskt. Schäfer är ju trots allt en bruks hund och inte den självklara familjehunden i mina ögon. Missförstå mig rätt nu! Jag menar inte att det inte är en familjehund för det är det ju helt klart men golden känns mer som nått lata småbarnsföräldrar skulle välja än en schäfer. Fast att jag tror det kanske säger mer om mig än om den här listan. ;P Haha!

Det roliga i det hela är att min lillebror har en rottweiler och artikelns förtext så står det: "Ungdomar föredrar chihuahua och jack russel, 30-åringar väljer rottweiler, medan pudel och tax är pensionärernas favorit."
Sen så har ju mamma en pudelblandning också! Haha! Så inte konstigt att jag tycker det här är lite halvkul!

Min hund är däremot inte alls med! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback