Ny soffa..

Japps här har vi gått och skaffat oss en ny soffa! :) Var in i måndags och kollade på lite olika soffor. Eller rättare sagt så hade jag kollat in mig på 3st soffor innan i Ikea katalogen så vi åkte in för att kolla på dom. Mest intresserad var jag av en bäddsoffa men tänkte att jag tar väl den som är skönast. Fast ska jag vara ärlig så vill jag helst av allt ha en Ektorp bäddsoffa alt hörnsoffa men dom är lite väl i dyraste laget för mig. ;P

Men dom tre jag hade siktat in mig på var
Ektorps 3 sits soffa med vit klädsel då den just nu bara kostar 2995kr. Men ärligt talat hur smart är det med vit klädsel när man har små barn?! Och visst man kan färga om klädseln eller köpa ny men jag känner mig själv rätt bra och jag lär aldrig göra det. :P Ny klädsel kostar ju mer lr mindre nästan lika mycket som en ny soffa. :/ Så det lär inte hända.

Sen var det nån annan som jag nu inte alls kommer ihåg vad den heter. Haha! Jag skyller på att jag ammar! Haha! :P Men den kosta iaf 3995kr.

Och sen så var det Månstad bäddsoffa. En soffa med schäslong. Och schäslong är nått jag velat ha sen det kom ut typ! Thihi! Det ser så skönt ut att kunna sträcka ut sig och sno en massa plats på soffan. Tänkte att det måste ju vara jätte skönt att sitta där och amma också. ;)

Och eftersom den sistnämna var just en bäddsoffa så kändes den mest prisvärd så den vart det! :) Så nu väntar jag bara på att kusin vitamin ska komma och inviga den! ;D Thihi!

Första gången jag har en sprillans ny soffa! Jätte kul! Och idag var första gången jag, Udden och Elliott satt i våran nya soffa och Elliott invigde den genom att ge den två små fläckar! Choklad fläckar! Så den är redan förstörd med andra ord! Men men det är sånt som händer när man har små barn.. ;P Det skulle ju ha hänt förr eller senare och nu vart det mera förr än senare.. ;P





Färgen vart den översta. :) Tänkte att fläckar syns sämre på den färgen än på den mörkblå. ;P Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback