Matlådor..

Jag har kommit till insikt att jag måste köpa flera matlådor! Fler lådor att förvara mat i! :P Varje gång jag lagar mat så lagar jag alltid till typ minst 5 pers om inte fler ibland. :P Som nu när jag lagar wok så skulle jag nog kunna bjuda hit hela mammas familj också med 4 barn + 2 vuxna. Men jag känner att när jag ändå lagar mat så är det väl lika bra att laga så att man har några dagar. Det värsta är bara att jag lagar så mycket mat mer eller mindre varje kväll. Vilket betyder att även om jag äter det till lunch dagen efter så är det ändå 2-3 portioner över varje dag. En till sak är ju att jag den senaste tiden inte haft lust att äta det jag lagat två gånger utan det har räckt med att äta det en gång. Det vill säga att det har inte riktigt fallit mig i smaken. Men Elliott och Udden verkar ha varit nöjda iaf. Men varken nån av de två är ju lika kräsna som jag är. :P

Jag skulle kunna leva på min älskade rätt bestående av karré och champinjoner med créme fraiche med smak av champinjoner och kantareller och så potatis till det. :) Mums fillibabba! Så himla smaskigt! Jag skulle inte ens behöva köttet utan det räcker nästan med potatisen och färska champinjoner i den där créme fraichen! Super smarrig créme fraiche!

All annan mat kan sticka och brinna just nu! :P Haha!

Jag tror att jag har förändrats rätt mycket under tiden jag bott hos mamma. Innan så orkade jag knappt ens steka pytt i panna och nu så lagar jag "riktig" mat mer eller mindre varje dag! Visst jag har väl inte alla färdigheter klara än och kan göra såser och sånt från skratch men det kommer väl det med. ;) Thihi!

Men jag tror nog att Udden trivs rätt bra med den här "nya" sidan av mig! ;) Thihi! Han får ju mat mer eller mindre varje dag. Och de dagar jag inte orkar laga mat så bjuder han på pizza. Det är hans sätt att laga mat! :P Inte så värst bra tyvärr.. Får väl försöka få in honom på matlagandet också! :) Allt jag gör är ju bara lätta saker. Släng ihop lite saker så blir det bra och snabbt går det också. Det är ju inte direkt några långkok jag gör. Fast vem vet det lär väl komma det också tids nog! Haha! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback