Elliott testar Semper Småfolk..

Tack vare Smarton Testpilot har Elliott nu i veckan fått testa lite olika produkter från Semper Småfolks sortiment. Han har fått testa tre saker; Djurkex, Squeezy och Morotsstix.

Elliotts åsikt om Djurkexen:

Vid första blick ser ju kartongen väldigt inbjudande ut så man kunde nästan se på Elliott att han var väldigt sugen på att smaka på kexen. Sen är han även en liten gottegris så kex för honom är ju lika med nått sött och gott! Jag öppnade och plockade ut ett par kex och vi satt och gissade vad det var för djur, vissa såg man direkt medans jag tyckte nån var lite knepig. Jag gissade väl dock bättre än Elliott.
Själva formen på kexen, dvs att dom ser ut som djur, är ju helt klart tummen upp! Det gjorde ju att Elliott vart ännu mera intresserad av att smaka på en! Tyvärr måste jag ju dock säga att resultatet av smakprovet var ju inte det bästa. Han gillade inte kexen. Visst han spottade inte ut det som han ibland kan göra med saker han inte tycker om MEN han tog ju inte ett till heller, vilket han annars brukar göra. Även jag var ju tvungen att smaka ett och jag kan väl inte påstå att jag tyckte det var super smarrigt men det var ju inte äckligt heller.

Så slutbetyget för kexen får ju bli 5 av 5 på utseendet men tyvärr bara 1 av 5 på smaken.

 

Elliotts åsikt om Squeezy:

Då jag inte kunde bestämma mig om vilket smak jag skulle köpa hem så köpte jag faktiskt båda. Tänkte att nu får jag ju två till priset av en i och med min lilla rabattkupong så jag köpte faktiskt hem båda smakerna. Däremot har bara den ena testats än så länge.
Den smak som testades vart päron/jordgubb/banan. Än igen måste jag säga att själva förpackningen är väldigt inbjudande. Härlig färg, roligt typsnitt och en rolig bild. Mycket inbjudande! Sonen fick ju som sagt välja vilken han ville testa först och han valde den rosa framför den gröna. Var väl jordgubben som övertala, han gillar jordgubbar min lilla kille. ;) Och direkt vid första smaken så sa han "MUMS!". Så det gick helt klart ner! Däremot är den ju inte jätte drickbar i och med att den är så tjock i konsistensen. Men det var ju lite kul att trycka ut smeten också. När han var klar så fanns det dock rätt mycket kvar i påsen så jag tryckte ut det sista på en tallrik och färgen var ju inte den mysigaste om man får säga så. Den tilltalade inte alls men Elliott visste ju att den var god så han tog en gaffel och satt och små åt av smeten i alla fall. Det såg lite ut som att han hade en liten konflikt med sig själv, nästan så att en del av honom sa att det där går ju inte att äta, det ser ju jätte äckligt ut medans den andra delen sa att vi har ju faktiskt redan testat och det var ju gott! För inför varje gång han doppade gaffeln i smeten så gjorde han en liten grimars men sen när han väl hade smeten i munnen så sa han ju "Mmm!" så det var lite intressant att se. Det är ju dock inte meningen att man ska klämma ut smeten så att man får se dens färg så man kan ju inte direkt ge minus för det. :P

Så slutbetyget för den här får väl än igen bli 5 av 5 på kartongens utseende och 5 av 5 på smak.

 

Elliotts åsikt om Morotsstixen:

Ja här skulle det ju egentligen varit majspuffar som skulle ha testats men eftersom dom inte hade majspuffar på våran lokala affär och jag inte kommer att komma iväg till nån annan affär förrens kanske efter jul så bestämde jag mig för att vi istället skulle köpa hem morotsstixen. Jag frågade i kassan och det gick bra att byta ut i och med att dom kostar lika mycket. Faktiskt så gick det till så här att första gången jag var där och köpte kexen och squeezyn så köpte jag morotsstixen utan att använda min kupong då jag tänkte att dom kommer säkert att få in dom där majspuffarna snart för dom har prisuppgifterna för majspuffarna på ställningen där dom stod så jag tänkte att jag väntar på dom.
Så hem och testa morotsstixen till min 4 åriga lilla pojke. Jag har testat majspuffar till honom tidigare så jag var inte jätte entusiastisk då han inte alls gillat majspuffar. Jag var även liten negativ gentemot morotsstixen då jag tänkte att han säkert inte kommer att gilla dom heller men dom gick minsann ner! Och dom gillades så pass mycket att han bad att få mer efter att påsen var slut! Så därför gick jag dagen efter han fått testa dom för första gången och köpte mig en till påse med rabattkupongen! :) Så här blir det minsann toppoäng! Måste erkänna att även jag tyckte dom var lite små goda! Dessa känns verkligen som ett topp snack att ha i bilen eller på utflykten! Lagom stor påse och tydligen med en smak som går hem hos min lilla kille! ;)

Slutbetyget för morotsstixen blir 5 av 5 på utseendet och 5 av 5 på smaken!

 

Slutbetyget på hela våran smaktestning blir en 5:a tycker jag! Jag tyckte det var roligt att kunna ge min son ett mellanmål som både var nyttigt och som såg lite roligt ut. Däremot hade jag hoppats på att kexen hade varit lite godare då jag tyckte det var kul med kex som ser ut som djur.
Jag tror även att Elliott tyckte våran lilla testning var rolig. Han är nämligen ett sånt barn som älskar att testa nya saker och speciellt inom mat, vilket jag är väldigt tacksam för! Han älskar många olika smaker och vill gärna ha mycket smak på det han äter. :)

Om dom får in majspuffarna på våran lokala affär så kommer jag med stor sannolikhet att köpa hem och testa dom också. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback