En sak till bara..

Det ligger nånting och piper brevid mig just nu.. ;)
Det kommer från hamsterburen här brevid!

"Snutt snutt snutt" hör man om man lyssnar tillräckligt noga!
Så himla sött!

På påskafton kom det nämligen 4 små dvärghamstrar i Hugo och Majas bur. :) Tyvärr var det 2st dödfödda men 2st lever fortfarande och är så runda och goa som dom bara kan bli! :) En liten agouti och en liten mandarin ligger där i buren såg jag idag när jag kollade! :) Gången innan jag kolla så var dom ju fortfarande små och för det mesta rosa men tyckte mig kunna ana redan då att ena skulle bli mörkare än den andra och så klart hade jag rätt som vanligt! Haha! Nej men det är inte så svårt. Har man haft ett par kullar så lär man sig se pigmenten rätt fort. :) Sen så mörkar agoutisarna på sig rätt bra medans mandarinerna är knallrosa ett par dagar till. :) Så även ett otränat öga skulle nog kunna se det! ;) Thihi!

Men nu babblar jag igen! Säg åt mig att gå och lägga mig istället!! :P

Nu sluta bebbarna låta.. Dom har låtit massor under hela tiden jag har skrivit det här inlägget men nu bestämde dom sig tydligen för att sova. Och bra var väl det för jag är kissnödig! Har druckigt massa vatten idag, dvs som vanligt! ;P Thihi!


Hugo och Majas allra första kull. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback