Snö..

Har jag föresten berättat att det har snöat inatt?! Och här hos oss ligger det fortfarande lite snö på backen.. Inte bra inte bra! Detta gjorde att jag inte alls kom upp i morse! :P haha! Jag skyller på det iaf.. :P

Jag vill inte ha snö än! Kan det inte vänta lite till?! Jag har ju inte ens hunnit köpa ny overall till Elliott.. Blä blä inte bra! Men nu i veckan ska jag och Udden ut och spendera alldeles för mycket pengar på lite nya kläder till våran lilla prins! :) Jag har ju bla 550kr i presentkort som jag kan använda på H&M. ;)


Men duktig idiot äta mask!
Jag gick ifrån datorn nu för att ta ett kort på snön för att lägga in i det här inlägget. Samtidigt så tar jag med mig ett glas med lite mat att kasta till hönsen och samtidigt som detta har jag även satt igång stekpannan med lite smör i. Och går då ut och tar ett kort, går sedan vidare och börjar kasta in maten till hönsen. Kommer sen på att ja just det vi har ju fått 2 kycklingar som jag ju kan ta kort på och visa upp! Men först måste jag ju bara ta kort på våran friserade kyckling vi har som vi fick för ett tag sedan. Och under den här tiden så glömmer jag helt bort att pannan står på och medans jag ska ta kort på kycklingarna så märker jag att luckan in till hönshuset är ju stängd! Så det är ju inte så konstigt att det är en massa höns ute! Så det var ju bara att öppna och då glömde jag ju ännu mera bort stekpannan!

Så sen går jag in och då möts jag av värsta rökmolnet! Och fy vilken lukt! Bränt smör! Mums! Eller inte.. :S
Bara att fort gå och sänka pannan och sätta igång fläkten på högsta. Duktigt jobbat idiot!

Till historien hör att för inte så länge sen så gjorde mamma mer lr mindre samma sak bara det att det hann gå så långt att smöret tog eld och brände upp hela fläkten! Den smälte och ramla ner i pannan under! Så mamma fick en ny fläkt igår! Så det är ju duktig av mig att nästintill göra samma sak med den nya fläkten! haha! :P

Men nu korv!

Och ni får bli utan bild i detta inlägget tills vidare.. :P

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Svar: Haha så sött! Jag ger inte mina katter blötmat..den ena spydde av det hela tiden så slutade med det! Men min barndomskatt fick det o hon lyfte alltid av maten från tallriken och åt direkt från golvet ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback