Sak jag har sett framemot nr 2!

Jag har skaffat häst!! :D

Eller nja hon är inte min riktigt än utan jag ska ha henne på foder tom den 1 maj och sen får vi se vad som händer! ;D Jag fick först erbjudande att köpa henne men då jag inte riktigt har 17.000kr att hosta upp bara sådär så var det ju ingen rolig idé. :P Men så var det faktiskt ägaren själv som föreslog att jag kunde få ha henne på foder till en början och sen får vi se hur det blir. Jag har tre saker att välja på sedan och det första är då köp direkt den 1 maj, den andra är att köpa henne senare på hösten och den tredje är ju då att helt lämna tillbaka henne.. Så vi får se hur det blir! Nu har jag ju verkligen tid att känna efter hur det är att ha häst! Den här hästen är ju inte så liten heller så hon kräver ju en hel del mat så nu får jag ju se om jag verkligen har råd att ge henne mat! haha! :P I värsta fall får hon väl livnära sig på snö och grenar i vinter! haha! :P Nej men sånt löser sig alltid! ;) Jag är en optimist! haha! :P

Det här är btw Troja! Dvs samma häst som jag red på när mamma och Flisan test red Wony så det här är ju en gammal flockkompis till Wony! :) Så tror ni nån vart glad i hagen idag när hon fick syn på vem som kom?! ;D Wony är en väldigt cool och super lugn häst, det är inte mkt som får henne att reagera men ni skulle sett henne idag! Så himla glad hon blev när hon fick syn på Troja! Vad roligt det var att se! Och Troja verkade inte för ledsen över att se Wony heller för den delen! ;) Det var bara Viking som var lite grinig och ville ha Wony för sig själv så han var lite grinig på Troja en tag men sen märkte han att det inte var nån idé! haha! För Wony gick efter Troja iaf och vart nästan sur tillbaka på Viking! :P

Men nej nu får jag berätta mer imorgon, om det finns mer att berätta! ;P För nu måste jag sova! Det är jobb imorgon! ;) Men jag tror ingen kan inse hur glad jag är just nu! ;D Det är frågan om jag kommer att kunna sova i natt! ;P Eller jo så klart jag kommer göra det, jag gick ju trots allt upp kl 6 imorse! Fast sen så sov jag ju iof i bilen, och sen sov jag en stund hemma för att sen gå upp en kort stund för att sen somna om yttligare en gång! haha! Nu är det fjärde gången gilt eller nått! ;P Får se om jag får sova för valparna! :)

Kanske jag ska berätta om mitt hysteriska utbrott jag fick på Liw idag också?! Eller nej det är kanske inte intressant.. Haha! Fy fan vad ARG jag var! Jag bokstavligen talat SKAKADE av ilskhet! Men först ska jag sova! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback