Så himla kul! :D

Ja som sagt var ju mamma och jag iväg för att rida på pållarna..

Och hur bra gick det då?! ;P haha! Borsta och gjorde iordning Troja. Stod länge och funderade om jag skulle ta sadeln lr om jag skulle köra barbacka.. Jag hade ställt in mig redan från början på att jag skulle ha sadeln på idag iom att mamma ville ut i skogen. Men väl där så kände jag inte för att ta på sadeln. Det är ju ett sånt jävla bök med först en tjock vojlockliknande sak och sen padden och sen sadeln! Det är ju fan 1dm extra på hästen. Skit jobbigt! Iom det så blir det ju just 1dm högre att hoppa upp på hästen också! Så jag sket i sadeln!

För det är ju där mitt problem ligger! Jag tycker det är skit läskigt att gå på hästen.. Trots att vi har en pall som gör att jag typ bara kan slänga över benet och sätta mig ner så är det nått som händer så att så fort jag är högst upp på pallen så börjar jag skaka och mitt hjärta dunkar så snabbt och hårt så att man kan tro att det ska hoppa ut från kroppen snart.. Jag blir verkligen rädd! Och samtidigt så blir jag så himla arg och frustrerad på mig själv för jag vet att det är ju bara jävla fjanterier! Så himla töntigt! Höll nästan på att börja gråta idag för att jag vart så rädd och samtidigt så arg och besviken på mig själv för att jag låter rädslan ta över!

Men efter ett tag så tog jag mig i kragen och hoppade upp på henne iaf!

Väl uppe är det inga problem alls! Visst hade jag ångat upp mig lite så det tog ett tag innan kroppen lugna sig men jag känner mig lugnare bara jag har suttit på ett par minuter och känner att jag börjar få in balansen.. Sen är det nemas problemas! ;)

Men jävlar vad dom bråka idag då! Både Troja och Wony! Ingen ville gå först och iom det så var det ett helvete att få dom att gå framåt! Att gå bort mot hagen var ju inga problem men att gå åt andra hållet gick inte alls. Dom ville bara inte! Dom backa och höll på och fjanta! Gick in i varandra och höll på!

Men vi hade tur för Anna kom efter ett tag och då fick hon hjälpa lite! ;P Hon gick före oss ut på vägen och då gick Troja efter och Wony gick då snällt efter Trojisen. Men det är ju inte tanken att hon ska gå före hela vägen så efter ett tag så gick hon åt sidan så att vi fick fortsätta gå. Och till en början gick det jätte bra men sen så stanna Troja och då stanna Wony. Drev på som bara den men så fort jag drev på så backa hon. Och ju mera jag drev på desto snabbare backade hon bakåt så flera gånger gick hon rakt in i Wony. Och då började dom igen och hon fjanta som bara den! Efter ett tag gav vi upp och vände och Anna föreslog att vi skulle rida i paddocken istället så vi lyssna på våran "lärare"! ;P haha! Så vi red ner i paddocken och väl där gick det hur bra som helst!

Vi skritta runt i paddocken och Anna var en duktig ridlärare! ;D

Efter ett tag sa hon; "Nu är det dax för lite trav!"

Nej skrek jag på direkten! haha! Jag vill INTE trava barbacka! Inte när jag inte har ridit på så länge och inte riktigt har den där välbehövliga balansen! Men mamma får gärna trava så kan jag fortsätta skritta tänkte jag! ;P Så länge jag slipper! haha!

Men efter ett tag tog jag faktiskt mod till mig och tänkte att nu jävlar får jag inte va så himla mesig! Ramlar jag så ramlar jag, finns i så mkt att göra åt saken! :P Då kan jag visa Liw att man faktiskt inte behöver skrika så mkt när man gör illa sig! haha! Fjant! ;P Vadå kaxig?! hahahaha!

Sagt och gjort. Jag började tänka trav och redan då började hon gå lite snabbare. Hann knappt korta tyglarna ordentligt innan hon stack iväg, 2 travsteg och sen jävlar kom vi upp i galopp! haha! Inte riktigt vad jag hade väntat mig så det var bara att sakta ner till skritt igen! För nån barbacka galopp vill jag inte ha! Speciellt inte när mamma står ivägen! :P haha!

Men fan det var ju fan lite kul juh!! Först bråka som fan när vi försöka skritta ut och sen trav+galopp! Och jag satt kvar!! Det hade jag aldrig trott!!

Så idag är jag fan lite stolt över mig själv! Kanske har bättre balans än vad jag tror! ;P Och sen bara hela den här grejjen att jag inte ens behövde använda skänklarna/fötterna överhuvudtaget utan det räckte att jag tänkte trav så kom hon upp! Sån himla härlig känsla! Jag tänker = Hon gör! Kan ju inte bli bättre! ;D

Idag gjorde hon det mao ännu svårare för mig att kunna tänka mig att lämna tillbaka henne! haha! :P


Och här skulle det ju passa så himla bra med en bild på gosgumman men självklart sitter man vid fel dator! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback