Armbåge ur led..

Vart lite stressigt igår efter att vi hade varit hos hästarna och försökt rida(en annan historia :P).. Så det vart att jag följde med till stallet för att kolla på Liw när hon red på ridskolan. Allt gick väl bra ända tills att Liw fick för sig att rida utan stigbyglar i traven, nått jag tror att hon har gjort förut ett par gånger men denna gång gick det inge bra. Hon börja glida vänster samtidigt som dom kom till ett hörn så att hästen var tvungen att svänga åt höger. Och det var ingen lyckad kombo så hon gled av och ramla olyckligtvis på armbågen på nått konstigt sätt så den hoppa ur led.

Så i fick åka till akuten för att dom skulle få kolla för vi visste ju inte då vad som hade hänt mer än att hon hade jätte ont! Fy sjutton vad hon skrek! Hon har rätt låg smärttröskel också. Nu ska jag väl inte säga nått då jag aldrig har brutit armen men hon skrek lite mer än vad man kan tycka behövdes.. :P Och många svordommar kom det ur hennes lilla mun!

Men för att göra en lång historia kort så kom vi in vid ungefär 19-tiden lr nått, strax efter kanske, och kom väl in i rummet rätt fort men sen skulle det ju röntgas och sen ner för att fixera den rätt och gipsa och sen upp för att röntga igen.. Men fy sjutton för alla väntetider överallt! Man blir ju galen för mindre! Och jag som bara hade ätit frukost också! Jag tyckte inte det var ett dugg kul att sitta där! :P Fast vem tycker det egentligen?! :P

Klockan 4 kom vi hem efter att ha kört en snabbis förbi McDonalds! :P Tack för öppet dygnet runt! Jag hade för mig att dom hade det där vid fyra mackarna men jag skickade ett sms till 118 100 iaf för att dubbelkolla men dom jävlarna har ju inte koll på nånting! Men jag återkommer om det senare!! Dummingar! ;P

För nu börjar mamma skrika om att vi ska åka.. Ut till stallet för att pussa lite på Troja och Wony! :) Och så Diana och Viking såklart! ;P


Kommentarer
Postat av: Linda

*Aj! Stacker.. :/*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback