Tillökning..

Glömde ju att berätta att igår, dvs den 3 nov så föddes det 6st nya små hamsterpluttar! ;)
Blir väl mest troligen, eventuellt, kanske (lr inte) den tredje och sista kullen.. :P

Mamma hamster har varit helt rabiat ända sedan i fredags tror jag det var då hon försökte bita ihjäl en av sina då 17 dagar gammal bebis! Han har knappt diat klart (man säger att hamstrar diar tills dom är 3v) och så hoppar hon på och försöker bita ihjäl han! Jag trodde först inte att han skulle klara sig. Men än lever han iaf.. Får se om det fortsätter så, hans ögon hade klibbat sig lite idag och jag tyckte att han kändes lite mager, men jag tog upp honom och öppna upp hans ögon igen och sen sprang han runt med resten av familjen. Jag har nämligen satt han och hans syskon tillsammans med pappan i en annan bur. För inte nog med att hon var på den lilla stackaren så han blödde utan sen var hon på yttligare en men där han kan stoppa det innan några synliga skador kom till!
Men lilla plutten har ett sår på nosen men det ser ut att läka fint iaf. :)

Adia stog och kollade efter en bok att "läsa" och hamsterburen står i bokhyllan på hyllan under böckerna och bara genom att A stog där och kolla på böckerna retade tydligen gallfeber på henne för att hon skällde som sjutton i sin lilla bur! :P Jag var tvungen att säga till A att hon var tvungen att gå ner för att hon kunde inte stå där längre! Fy sjutton vad hon lät lilla mamma hamster! Haha! Skogstokig är fan ett mildrigt uttryck för henne! haha!

Fast nu när hon har fått ungarna så har hon lugnat ner sig lite! :) Blomman fick ju tom ligga ovanpå buren utan att hon sa nått, men jag tyckte inte att det var så lämligt att katten låg på buren med nykläckta hamsterungar så jag kastade ut henne från rummet! :P Synd om mamma hamster ju! Behöver ju inte ansträngas mer än vanligt! :P

Så nu är det yttligare ett par hamstrar i huset! Ska bara vänta tills de andra är 4v så ska jag sätta ut dom på blocket lr nått. :) Borde inte vara så svårt att bli av med! Inte mandarinerna iaf! ;) Ev att jag behåller nån om det blir en kille. Isf är det Blåbär som får sällskap! ;) Men det återstår ju att se, kanske letar upp nån helt obesläktad som jag tänkt från början! :)

Skogstokiga mamma hamstern Maja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback