Ledsen i ögat..

Fick ett ryck att jag måste gå in till hamstrarna NU!
Försökte vifta bort det med att jag kollar dom imorgon men det funkade inte så sagt och gjort så gick jag in till dom..
Började med att ge dom lite mat och kolla vattnet och så, sånt jag alltid gör när jag kollar till dom.. Tänkte att jag kan ju lika gärna göra det nu istället för imorgon eftermiddag.. Spelar ju ingen större roll igentligen.. Brukar ju typ göra det mitt på natten men igår gjorde jag det på morgonen istället eftersom jag gick och la mig så tidigt i lördags.. :P Men iaf..

Så kommer jag till Toscas bur.. Min söta lilla Tosca. Hon brukar alltid vara bland de första som vaknar och hoppar på väggarna för att komma och hälsa men det var helt still i hennes bur.. Jag vågade inte riktigt kolla ner i hennes bur så jag skakade bara till den lite lätt men ingen rörde sig där nere.. Då böjde jag mig över och kolla ner.. :(

Min söta rara goa och alldeles underbara egenuppfödda Tosca andas inte längre.. Hon har gett upp nångång under söndagen lr nu under natten till måndagen.. Det gör verkligen ont i mitt lilla hjärta.. Tosca var väldigt speciell för mig! Min första och enda bö sobel hona som jag fött upp alldeles själv! Var ju även henne jag satt uppe och hjälpte till med hennes ungar.. Så tre ungar har jag efter henne.. Milou, Melok och Snowy.. Snowy är mamma upp i dagen om än lite liten och av en helt annan färg. :P Men lite samma kroppsbyggnad iaf trots att Snowy är mer kompakt.. Men nu om något så lär det bli svårt att omplacera nån av dessa tre Tosca bebisar! Jag håller hårt i mina bebisar! Jag som tänkt omplacera Melok.. Det går inte! Inte nu när min älskling har gått bort.. :( Jag tycker inte riktigt att hon någonsin vart sig själv helt efter kullen.. Hon gick inte riktigt upp i vikt som jag hade velat.

Usch känns som vi gått igenom jätte mkt hon och jag trots att hon bara vart strax över året! Min älskade Toscling!
Tänk att man kan känna så mycket för nått så litet! Det är otroligt!

Rest in peace Tosca
2007.10.13 -- 2009.02.16


Liten bebis Tosca. Ca 1½ mån gammal..

Kommentarer
Postat av: Andréa

Åh, R.I.P. :(

Sv: Ja jag fick också ganska mycket panik först.. lite andnöd sådär. Men det var min syster som berättade det för mig (det är hennes kompis jag hyr av), och syrran sa direkt att jag kan bo hos henne så länge. Känns inte så lockande dock, när man vet att man tränger sig på. Men det blir antingen så att jag bor hos henne och hennes sambo ett tag tills jag hittar nåt annat, eller så åker jag till mina föräldrar ett tag och kommer tillbaks hit när jag har hittat nåt nytt.

Postat av: Elin - Design&Makeup

Åh, va tråkigt :/

Jag minns då jag och mina systrar hade fått en varsin hamster och två av dem parade sig. Vi fick typ 10-15 ungar i den kullen, jag vet inte alls hur vi fick iväg alla. Vi hade dem i ett stort akvarium där de små krabaterna fick springa omkring och gräva ner sig =).



Som sagt, tråkigt det där med Tosca, men tur att du hittade henne idag nu och inte imorgon för det är ju ingen trevlig lukt som sätter sig i luften.

2009-02-16 @ 10:48:20
URL: http://designandmakeup.se
Postat av: membeel

Nej men gud vad tråkigt!!! :( Lilla Toscakakan! :(

2009-02-16 @ 16:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback