Grattis Elliott 3år!

Idag fyller världens underbaraste Elliott 3år! :D

Tror nog att Elliott vart rätt nöjd med dagen som den utspelade sig. Han har sprungit hemma naken endast iförd blöja mer lr mindre hela dagen. ;) Sen kom jag hem och hade en massa paket med mig! Och sen vart det fika med tårta och grejjer. Han verkade riktigt nöjd med sina presenter! ;) Bäst var när han tog det paketet han fick av sin mormor och skaka på det och fråga: "Är det en tårta?!" haha! :D Det var ingen tårta dock. :P Utan ett byx/munktröja set med Blixten McQueen på! Det var ju kalas! ;D Tyvärr råka han doppa ena byxbenet i hundarnas vatten när han skulle ta på sig dom så dom får vänta tills en annan dag. Bra då hinner vi tvätta dom innan! ;P

Av mig och Udden vart det lite roliga bilar som man ska dra bakåt så att dom sen ska kunna köra framåt av sig själva. Dom snurra mest runt men det spelar ju ingen större roll, vad förväntar man sig för 40kr?! haha! Tänkte att han lär ju inte dra bak dom så mkt så den funktionen(den enda funktionen :P) är ju inte så viktig, huvudsaken är att man kan leka med dom och det kan man ju! Det var 6st i det paketet. Kvantitet framför kvalitet! haha! Men hallå han är 3år, spelar ju knappt nån roll vad man köper han lyckas ha sönder det iaf. :P Ibland iaf. haha!

Sen vart det ett Blixten McQueen pussel, eller pusslar som Elliott säger. "Ååå har jag fått pusslar?!"
Har märkt att han tycker det är jätte kul att pussla så det köpte jag utan att tveka! Det var inte bara ett pussel utan 4st i paketet så nu har han lite att göra! :) Jag som inte sett Blixten filmen har ju ingen aning om vad figurerna heter mer än Blixten McQueen då da. Men det var den där skrotpickisen och två till, en svart och en blå? Tror jag det var.. Kolla inte så noga. Elliott vart iaf glad och det var ju huvudsaken! ;D

Sen fick han en bil där man kan sätta olika överdelar på som antingen ser ut som en polisbil, tåg eller nån lastbil med tippbart tak och när man sätter på en överdel och sedan matchar med rätt gubbe så låter det som ja antingen en polisbil, ett tåg eller en lastbil. :) Som tur är så låter den inte så jätte mkt. Hittade många roliga saker som jag tror Elliott skulle ha gillat mn jag är lite emot att köpa saker som låter för mkt till mitt eget barn, till andras gör det dock inget! hahaha! Då är det ju inte jag som behöver dras med skiten! haha!

Vad köpte vi mera då?! Hmm.. Jo just det "Ice Age 3". Den har dom kollat på idag också. :)

Sen fick han en liten kub som blir en liten handduk när man släpper ner den i vattnet. Så nu har han en liten ansiktshandduk med Tigger på! Har även köpt två till han ska få i julklapp, då kanske man kan fråga sig vem som tycker dom är mest roliga; Han eller jag?! hahaha! Vi kan väl dela på uppskattningen! haha!

Sen fick han pokemon gubbar för det har han sagt hela tiden att han önska sig. Hela tiden när man frågat vad han önskat sig så har han sagt: "Pokemon". Inte för att jag tror att han vet vad "Pokemon" är men det har pratats rätt mkt om det på sistonde iom att Felicia har varit iväg på kalas och då köpte hon "Pokemon" kort som present. Så det är väl därifrån han har fått det.. ;P Tror jag. :) Men så iom att han ändå har önskat sig det så tyckte jag att då borde han få det! :) Men dom var onödigt dyra tycker jag! 119kr för ett paket med 2 små gubbar i och då får man inte ens reda på vilka gubbarna är utan det är en "överraskning".. :/ Sånt tycker jag är riktigt drygt! Men men..
Jag hade ju velat att han skulle ha Pickahu och Charmander eller Evee. Men inte då. Han fick några fula typer som jag inte ens kommer ihåg vad dom heter. Doduo och Weezing tror jag kanske att det var?! Den ena var en fågel med 2 huvuden och den andra var två lila gubbar med gasbesvär! :P Udden och Liw verkade dock ha koll på läget. Men vi vet ju redan att dom är nördar! haha! ;P

Sen tror jag väl inte att han fick så mkt mer. Jo en ny julkalender men det var ju mest för att han hade sönder sin förra. :P Hade inte så mkt med födelsedagen att göra. :)

Köpte en julklapp till honom idag också. ;) Känns ju dumt att ge för mkt på födelsedagen när det ändå snart är jul.
Tråkigt med födelsedag så nära julafton. Får se hur Elliott vill göra i framtiden, han kanske vill fira sin födelsedag i mitten av sommaren istället för att bara ha 20 dagar mellan jul och födelsedag. ;P Vill han det så får han det. Han kan få låna min födelsedag! Vi kan byta! ;P haha!

Men iaf.. Jag tror som sagt att Elliott vart rätt nöjd med dagen. :) Han och Adia sprang runt och lekte med dom små "pokemon" figurerna så Elliott lyckades ha sönder en av dom. :P Men det går att limma. Går att leka med den som den är också. Det är ju egentligen spelfigurer så det var bara själva plattan som den står på som den lossna ifrån. Går att limma, om man orkar! ;P

Så än en gång: Grattis min lilla prins! Mamma älskar dig! :D


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ärsch alla kan inte gilla allt jag gör, det är helt ok! :)



Det kommer nog upp några till sminkningar ikväll om jag orkar ;)

Postat av: Gisele

Pickisen heter TOM MATER/BERGAREN (BÄRGAREN) vet inte hur de stavas på svenska. Den svarta kanske är DOC/HUDSON HORNET. Den blå..Hmm är den ljusblå eller mörkare? Om den är ljusblå och har vinge bak heter den KUNGEN. Är den mörkare och ser ut som en tjej och har en tatuering där bak och är en porsche så heten hon SALLY.

2009-12-05 @ 09:11:30
URL: http://deliciousone.blogg.se/
Postat av: Gisele

Jag har ett barn som älskar Blixten McQueen.. Jag kan filmen utantill tackvare att Alex låg sjuk och såg den filmen 4ggr samma dag..Jag behöver inte ens se den längre utan det räcker att jag lyssnar så vet jag precis vart man är i filmen.

2009-12-06 @ 08:59:06
URL: http://deliciousone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback