Ca 2 timmars sömn..

Ja det var mer lr mindre allt jag fick.. Men jag får väl skylla mig själv. Eller rättare sagt så var det ju ett medvetet val för att jag ska vända om dygnet nu tills på lördag då jag måste upp och jobba! ;) Jobbigt att vara dötrött på jobbet, fast oftast blir jag inte trött förrens efter jobbet. Har ju jobbat förut på bara 2-3 timmars sömn, men det är ju så onödigt! :)

Idag har jag varit ute hos Trojghurt för första gången på typ en vecka om inte mer. Känns som det var evigheter sedan men det var nog sist när Gisele var med som jag var ute hos hästarna men då tog vi ju aldrig in dom. Idag tog jag in Troja för att borsta bort leran hon hade på sig från ja typ en vecka sedan.. Tydligen försvinner den inte av sig själv.. :O haha! :P

Men det var ju tur att jag var ut idag för hon hade värsta iskockan på ena bakhoven som hade fastnat på nått konstigt sätt så att huden hade fastnat. Verkade vara lite som när man slickar på en lykstolte typ. Hade alltså fastnat och börjat gå upp så jag fick klicka bort den för den satt fast i huden på henne. Fast på hovhuden sas. Vad det nu heter.. :P

Och iom det så passade jag faktiskt på och klippte bort nästan allt hennes hovskägg! Hon hade massa is på hovskägget så tänkte att jag kör det säkra före det osäkra så det slipper hända igen. Kan ju inte varit skönt. :( Skönt att veta iaf att hon inte hade det igår så det har ju bara kommit under kvällen och natten sas. Annars hade det dåliga samvetet varit alldeles för stort just nu! Tur att man har andra som faktiskt kollar till henne ibland! ;)

Men alltså det där hovskägget, fy det kändes! Jag älskar ju hennes hovskägg! Men det är inte värt att hon ska lida för att jag tycker det är vackert. Och det är inte meningen att det ska låta som värsta bjällerklang låten när hon går för att iskockorna plingar i backen.. Så det vart chopp chopp.. Det växer ju trots allt ut igen! ;) Lagom till sommaren kan vi ju hoppas! :P För det är ju typ bara då man kan njuta av det. Om det inte regnar för mkt dvs.. ;P För vid is och lera är det ingen hit iaf! :P

Så nu luktar jag kossa igen! Dom luktar verkligen dom där kossorna i stallet! Men dom är ruskigt söta! Jag måste nog ta med mig kameran nästa gång och knäppa några kort på dom! Kanske får en fin bild på Tösen (heter hon väl?) när hon slickar mamma på rumpan som hon gjorde idag! *asg* Fan att jag missa det! haha! ;D

På tal om kameran så har jag värsta fotosuget men vet inte vad jag ska fota.. Kanske blir lite möss igen. :) Och hamstrar.. Kul va?! ;P haha! Me like! :) Annars blir det väl Elliott som blir offret. :) Eller hundarna. Eller varför inte katterna? Ja jag har ju några offer att tvinga en kamera i fejset på iaf! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback