Flykten från hönsgården..

Nej jag har faktiskt inte kollat på film. :P Utan här har det varit höns, kyckling och tupp jakt i våran egna hönsgård.. Och dom flyr nu, lr rättare sagt så flyttar dom! :) Nästan alla kycklingar åker. Endast 4 stannar, 3st är för små och där vill vi inte att mamman ska åka iväg och en är ju min kyckling! Min kyckling som jag kläckte fram och som låg mellan mina tuttar en halv dag. :) Så den ska vara kvar såklart! ;)

Allt som allt blev det 10 kycklingar, 2 hönor och 1 tupp. Så nu är dom bara 17st kvar tror jag att jag räknade dom till, men då tror jag att jag inte räkna med kycklingarna.. För det är ju frågan vad det blir av de små. Förhoppningsvis är det bara hönor, men det brukar det tyvärr sällan bli.. Tuppar är det som det blir mest av, så då blir det till att flörta med Martin.. Tråkigt men sant. Man kan inte ha för många tuppar i samma flock om det inte finns tillräckligt med hönor till varje tupp.. Och då måste man ha större yta att ha dom på också..

Men men nog snack om det.. Nu ska jag gå och lägga mig.. Är ju en dag imorgon också och då ska jag, Flisan och Kajsa till grönan! ;)

Så natti natt från mig! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

*SV: tackar!! :) Minns du när jag höll på att spy för att det luktade så illa i hönshuset? hahaha*

Postat av: Linda

*SV: hahaha illa. Sen jag flytta hit har jag blivit jätte känslig för det både det ena och det andra. Och Karro och Karita som är så snuskiga.. dom tycker dte är skit kul när jag börjar hulka. Den dagen jag spyr på dom kommer nog dom inte tycka att dte är så kul :P*

2009-08-30 @ 00:54:54
URL: http://lindastar.blogg.se/
Postat av: Gisele

s: Ja du kan göra muffins på receptet men dom kan inte stå inne i lika länge som en vanlig kaka ska göra. Så du får testa dig fram, kommer inte ihåg hur länge jag hade dom inne när jag gjorde muffins.

2009-08-30 @ 10:37:31
URL: http://deliciousone.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Tuppar och män låter ungefär som samma sak... :D

2009-08-30 @ 12:45:28
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: solan

heej jag gillar din blogg!

2009-08-30 @ 14:27:16
URL: http://solansiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback