Duktig ko!

Händer inte så mkt här just nu.. Sover på dagarna (passar barn kallas det), jobbar lite och sen bär det ut till hästen för att putsa, pussa och spraya äppelcidervinäger..

Idag vart det promenad med lilla tjockis hästen också och tro det eller ej men hon skötte sig galant! Dessa ledarskapsträningarna funkar ju jävulskt bra! Hon blir ju bara bättre och bättre för varje dag! :) Och idag var hon kanon duktig! Följde så snällt med på prommisen utan problem. Stanna inte upp och vägra gå lr så som hon gjort tidigare utan hon lunka på i god takt bakom mig. Och hela tiden bakom mig också, försökte inte gå om lr så heller. Både jag och mamma vart positivt överraskade! ;D Jag lyckades tom att få upp henne i trav en liten bit också! Så allt går som det ska! :)
Nu ska bara mamma fixa iordning våra grejjor så att det kan börjas ridas också! ;P Så slänger vi upp mamma så får jag gå brevid och hålla.. Säkert.. haha! :P

Nu är det natt så nu säger jag: Natti natt! :) Nu ska jag, Ollan och Mollan sova! :) Resten av gänget har redan gått och lagt sig för många timmar sedan.. :P

Tjillivippen! :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tittar in och ser hur ni har det. Det är väldigt mycket häst nu för tiden hihi Skulle gärna vilja höra lite om vovvarna också och gärna lite bilder på de små fyrbenta vild-djuren.

Har förtått att det nya träningsättet är suveränt bra som ni gör med hästen. Carina kunde inte prata om mycket annat. Kram till er alla

Postat av: Lisa

Hej! Jag och min syrra hyrde Wony en vinter för ett antal år sedan. Jag kan bara säga grattis till att du äger världens bästa häst! Tänkte bara tipsa om ett trick jag och syrran lärde henne (Åsa kanske redan har berättat om det). Om man står framför Wony, pekar på sina egna läppar och säger "Puss!" då får man sig en liten kyss (speciellt om Wony ätit något geggigt, då är hon extra puss-sugen). Hon kanske har glömt det, men du kan ju prova!

/Lisa

2009-08-06 @ 11:49:59
URL: http://tinwe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hey!

Jag har nu en tävling i samarbete med Misterbling där du kan vinna

6st par bamboo örhängen i olika färger.



http://millahoman.blogg.se/2009/august/utkast-nu-kor-1.html



Vad gärna med.. =)

Kram

2009-08-06 @ 16:22:47
Postat av: Egoinas mamma

Egoina sa till mig igår att hon vill gå och rida tillsammans med mig!! Jag behöver nån som håller mig i hande nså rädd som jag är!! ;D

2009-08-07 @ 18:50:24
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gisele

Nya skor?

Naajj, jag ska betala en massa pengar till pappa först..

2009-08-08 @ 10:13:49
URL: http://deliciousone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback