Valpar..

Jo men vet ni?!
Jag har varit hos en bekant idag! Hon hade valpar!! Jag vart helt bebissjuk! Så bebissjuk som man bara kan bli! ;P haha!
En liten mini Oliver skulle inte sitta helt fel.. Men vart ska jag få plats med den? I en av hamsterburarna kanske? thihi!
Fast jag har mer och mer börjat fundera över det här med hamstrarna! Dom vill ju ändå inte göra några ungar dom tråkiga jävlarna..

Så vet ni?! Jag har faktiskt gått och skaffat mig ett par möss också.. Thihi! :D Ska försöka hitta min batteriladdare till kameran så ska jag visa mina nya små älsklingar för er! :) Har ju haft en massa hamstrar som gått bort nu så det är inte så att det blivit flera burar eller så utan där det en gång varit hamstrar sitter det nu små supersöta muslingar! Me love!
Man kanske ska gå över och börja avla på dom istället.. Thihi! För man kan ju inte bara ha ett djur som sällskap.. Nej det går ju inte.. *ironisk*

Men tillbaka till valparna! :) Vilka små sötnosar! Små renrasiga små Chihuahuor! 2st; en hona och en hane! Honan valde mig direkt! Hon kom direkt fram och började pussa på mig och sen la hon sig i min famn och låg där hela tiden! :) Hanen la sig sen också brevid sin syster PÅ mig. :P Men först efter att han hade hälsat på alla och sen efter ett tag gick han och la sig i mammas knä istället.. :) Så söta små läckerbitar! Jag som annars inte är så förtjust i fawn färgade hundar men dessa två var ju enna riktiga sötingar! Pojken tror jag måste vara Blue Fawn för att han var alldeles blå om magen! Honan var också lite blå men hon var inte lika mörk i sin färg på resten av kroppen så jag tror nog att hon kan vara en vanlig fawn sas.. :) Men jag ska väl inget säga egentligen då jag inte är så haj på det hela med hundfärger! haha!

Kom igen när vi ska prata hamsterfärger! Det är min grejj! ;) Gärna genetik då också! :P Nu ska jag försöka sätta mig in i musgenetik också! :) Så om jag ger mig in på avel där så ska jag åtminstonde göra "rätta" parningar sas.. :) Inte mixa en massa färger hejvilt. Blir nog aldrig nått bra av det.. Och sen bara hela grejjen att ha bra avelsmaterial! Annars kan det bli helt fel.. :) Konstiga färger som ingen har nån aning om vad det är.. Fast det är ju på såna sätt man får fram nya färger också.. Fast då ska man nog vara lite mera medveten om vad man håller på med genetiskt också! Tycker iaf jag! :)


Lilla Melker, halvbror till valparna jag träffa idag! :)

Kommentarer
Postat av: FERNANDEZ AMANDA

oj värst vilket långt inlägg du fick till då;) det var inte illa! Härligt med möss, glöm inte att ta bilder !!

Postat av: jennyfer

ge mig valpen!!!

ska du köpa en?

hur många djur har du eg? =)



2009-04-29 @ 14:38:45
URL: http://idancealone.blogg.se/
Postat av: Mija

Äh men guuuuuu vilken söt en!

Förstår om du blir sjuk.

Jag klarar inte av att se valpar...



;)

2009-05-05 @ 18:57:58
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback