Påskäggsjakt..

Sitter hos mamma och här har vi nyss tjuvstartat på påskäggsjakten. :P Engla och Elliott kommer ju inte vara här på lördag så därför tjuvstartade vi några dagar tidigare.. :)

Jag fick äran att gömma påskäggen och sen skriva rim för letandet.. :)

Nu ska vi se om ni kan lista ut vart sakerna gömdes?! ;P

Felicias ägg: "När jag till skolan ska gå, jag tar min ________ och iväg jag går.."

Kajsas ägg: "Jackan på och skorna också, bara slänga på ______ så är jag redo att gå.."

Adias ägg: "Kissnödig jag ofta blir. Ojj toapappret är slut, vart letar jag då?"

Liw: "Om du dig en film tänkt se, då du dig hit bege.."

Och sist och faktiskt minst; Småttingarna (Elliott och Engla): "Magen kurrar, maten står på spisen. Jag tar mig ett mellanmål för att lugna lilla grisen.."

Den sista vart inte så bra.. haha! :P Barnen skrek i alla håll och kanter så man kan ju inte direkt tänka.. Hade nog kunnat göra den mkt bättre men men.. :P Det är dom som är dom små grisarna så igentligen borde det ju stå nått mer likt: Magen kurrar och maten står på spisen. Mamma tar fram ett mellanmål för att lugna lilla grisen.. :P Eller nått sånt.. Men men.. :P

Så vart skulle ni leta om ni fick dessa rim? :P


Såna här ägg fick de stora barnen medans de små fick nått annat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback