Sms från pojkvännen..

Fick ett sms imorse från pojkvännen där det stod:
"Idag fick jag göra min första kontroll av pot"

Jag fatta självklart ingenting.. Skicka tillbaka:
"Och det säger mig inte speciellt mycket.."

Svaret som följde var:
"Person under tåg"

Tänka sig vilket trevligt morgonsms innan man hunnit äta frukost.. :O Uscha!
Var ju tvungen att spela lite dum och svara:
"Var det nån under tåget?! :O"

Fick vänta länge på svar men tillslut kom det.. Lite mindre trevlig.. Usch får ju ont i magen bara av att tänka på det..
"Han överlevde men diverse delar av honom mindre tur inga armar eller ben men diverse köttbitar hade brunnit fast under tåget.. Nu är det lunch.. Och jag är inte sugen på kina buffe"

Ja usch who can blame him?! Jag skulle inte heller vara sugen på mat efter att ha sett det där! Nej usch! Fick ont i magen och fick en hel drös blandade känslor i kroppen.. Nu vet jag ju inte om personen i fråga har hoppat eller blivit knuffad framför tåget.. Man kan ju tyvärr aldrig vara säker.. Men jag kände så att OM han nu har hoppat så är det "rätt åt honom" att han överlede.. Fast samtidigt så får jag dåligt samvete över att känna så.. Man vet ju inte vad det är som har drivit honom så långt.. Men jag kan säga att jag har inte mkt till övers för dom som tar sitt liv! Det är verkligen det sämsta alternativet! Visst jag har själv mått så dåligt att jag har velat ta mitt liv men det är ju kärleken till andra som har hållt mig levande och det är jag så himla tacksam för idag! För tänk vilken underbar liten människa jag hade gått miste om annars! Men som sagt man vet ju inte vad det ligger för grundstenar för hans val.. Men att ta livet av sig på ett sånt som gör andra lidande, tänker då först och främst på tågföraren! Tänk hur hemskt dom mår när dom kör över någon! Det får dom leva med sen även om dom inte hade kunnat hindra det på nått sätt tror jag nog att skuldkänslorna är hemskt stora och jävulskt jobbiga! Nej fy sjutton! Igentligen finns det inga bra sätt att ta sitt liv för att hur du än gör så lär det alltid vara nån som kommer hitta dig och hur tror ni den personen kommer att må I RESTEN AV SITT LIV?! Det lämnar nog stora djupa sår.. Och vem vet, du kanske startar en domino effekt.. Personen som hittat/kört på dig kanske känner att dom inte kan leva med skuldkänslorna eller mardrömmarna av synen på dig liggandes nånstans död så att dom också tar sina liv och sen den som hittar dom kanske känner samma sak osv.. Man vet aldrig vad man kan ha startat..

Ojj det här inlägget vart visst lite längre än vad jag hade tänkt mig..
Men det är ändå ett ämne som jag tror tyvärr känns alldeles för nära.. Det är lite väl för påtagligt..
Har många starka känslor om självmord..

Kommentarer
Postat av: Anna

haha blää, ne förstår att han inte blev så suigen på kina buffe efter det där:P

Postat av: Wysteriia

Nej men shit va läskigt :S

2008-10-07 @ 19:38:12
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Linda

Usrch!! Stackare!! :S

2008-10-07 @ 23:51:05
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Måste tillägga också att jag tror ingen som tar livet av sig tänker så långt.. det ända som existerar i huvudet är DÖD!

2008-10-07 @ 23:52:51
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Emmy

Usch vad otäckt. Är glad att man inte behövde göra den där pot kontrollen.



Hoppas att du får en fin dag.

2008-10-08 @ 18:08:57
URL: http://kennelgnistra.blogg.se/
Postat av: Lotta

fy stackars människor som ska behöva ta reda på delar av andra människor. Har sett hur brandmän gått med sopsäckar och plockat delar längst ett järnvägs-spår efter att en person hoppat från en bro ner på spåret mitt framför tåget. Vilken hemsk arbetsdag, en hand här och ett huvud där, en arm åt vänster och en fot åt höger Nej fy, vilken tur att jag slipper sånt

2008-10-08 @ 23:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback