Äckelhamster!!

Jag var precis in till hamstrarna för att kolla till dom som jag alltid gör innan jag går och lägger mig.. Ser till att alla sitter i sina burar där dom ska vara och att dom mår bra innan jag går och snarkar..

Precis innanför dörren till vänster i lagom ansiktshöjd så står mina två och enda dvärgar. Hona och hane. Bor ihop.. Såg igår att shit den där honan har ju för sjutton blivit fet! Jag hade börjat ge upp hoppet eftersom dom bott ett bra tag ihop nu.. Men nu verkar det äntligen hända nått! ;)

Så jag kollar in i deras bur och ser att dom ligger tillsammans i samma hörna, den närmast mig.. Det är väldigt sällan dom ligger tillsammans(lr ja tydligen inte *höhö*) så det klicka direkt att nått borde vara på gång.. Ser att pappa Toby sitter och smaskar på nått.. Blir genast nyfiken.. Ser nått rosa..

Nej säg inte att han?! Joo det gör han!!! USCH!!! FY!! TVI!! OCH BLÄÄ!!! Han sitter och smaskar på sin unge!! Halva underkroppen är borta! Huvudet och de små söta framtassarna finns ju dock kvar.. Men usch!! Dumma Toby!!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. Jag hade för övrigt funderat på att flytta över dom i en annan bur, men det är ju försent nu.. Fundera på om jag ska ta bort Toby och lämna Lucy ensam, men nej.. Då kanske det blir värre sen då dom ska ju bo ihop! Ungen var förhoppningsvis redan död innan han börja käka på den! Jag hoppas ju det för ungens skull iaf! Uscha puscha!

Jag slängde in 2 dl mat till dom och mamma Lucy satte sig direkt och börja smaska.. Fetknoppen Toby gick och kolla lite och sen gick han och satte sig i boet igen.. Jag gick ut innan jag såg om han fortsatte med sin godbit eller inte.. :S Blää!!
Där är ju nått som är äckligt med djur iaf! Att dom äter sina ungar! Jag skulle ju aldrig få för mig att äta upp Elliott! Där går min gräns.. :S Fast jag är ju lite kinkig för att jag ville ju inte ens äta moderkakan eller.. Det gör ju djur också.. Men till mitt försvar så ville ju inte Udden heller det! *haha* :P


Toby.. En riktig fetknopp!

Kommentarer
Postat av: membeel

Men fy ;p va äckligt!! Men han var ju en söt lurveboll iaf :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback