Idag är det lite tungt..

Igår kväll runt 20.30-tiden, precis efter att jag lagt Elliott så tittade jag in hos hamstrarna och då hittar jag lilla Peru ligga halvt livlös i sin bur. Jag både blåste och peta på honom utan att han reagerade, han levde dock! Så jag tog upp honom och kände att han var alldeles kall och jätte smal. Så smal var han inte häromdagen..

Så jag virade in honom i en handduk och tvingade i honom lite varm välling. Sen gick jag runt med honom innanför tröjan och gav honom lite välling till och från och hoppades på att han skulle bättra på sig..
Strax efter tolv slaget, efter ESC var slut så var jag tvungen att gå å lägga mig för att orka med Elliott idag så jag la ner Peru i sin bur inlindad i handduken för att hålla värmen och så la jag ner en skål med välling utifall han skulle få för sig att dricka lite..

Imorse var han den första jag kollade till och då låg han död i andra delen av buren, dvs inte i handduken där jag lämnat honom. Så han hade kravlat bort till andra sidan av buren och vänt på sig oxå men mer än så orkade han inte. :(

Så idag har vi fått begrava en vän.. Så det känns lite tungt.. Men nu har han det bättre iaf. Men tankarna går inne i huvudet; Om jag bara kollat till honom lite tidigare.. Jag tror ju iof inte att han hade gått att rädda då han inte alls kändes okej, hård i både magen och baken, men jag skulle ha kunnat åkt iväg till veterinären och avslutat hans lidande tidigare..

Men nu är han på andra sidan regnbågen och mår bra! Springer runt och äter gräs och maskrosor.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback