Bohemian Rhapsody..

Tyvärr (tyvärr o tyvärr jag brukar ju inte kolla på det annars :P) missade jag ju Körslaget men läste att Team Cans vann och att dom framförde "Bohemian Rhapsody" och då var jag ju bara tvungen att gå in på youtube och söka efter den för att bedömma själv hur bra dom var! Eller dåliga.. Men tyvärr så hittade jag den inte.. :( Men då var jag ju redan inställd på att få höra denna underbara låt så då kunde inte mina fingrar låta bli utan dom skrev snabbt in Queen istället för Team Cans.. ;P Och just nu sitter jag och njuter av denna låt! Älskar texten, pianot, Freddie, ja allt!

Klickade mig in på den första "tuben" som var högst upp och fick fram denna versionen (musikvideon):



Men efter att jag lyssnat på denna så hittade jag även en live version:



Och jag måste ju erkänna att jag tycker den är bättre live! Men jag är ju en sucker för live musik! Det är en viss känsla när låtar framförs live och när dom är förinspelade.. Man får en helt annat känsla i kroppen även om det är exakt samma låt som framförs! Det går bara inte att jämnföra! Jag blir nästan knäsvag! ;)

Vilken tycker ni är bäst?!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Liveversionen är bäst!! Queen och F Mercury är för mig mina ungdomsår - de får trängas med David Bowie, Black Sabbath, Led Zeppelin m m. Jag är nog den enda som kommer att digga hårdrock på "hemmet". Ska börja röka då med - med långa fina munstycket. Ska också ha blått hår.....Kram till dig Nathalie från farmor Ingrid

2008-05-11 @ 13:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback