Klanto..

Nu har jag precis hämtat upp biljetterna inför resan imorgon och vad ser jag då? Jo jag har ju missat att vi kommer att behöva byta tåget mot buss på vägen hem.. Det blir först tåg från Västerås men sen i Enköping så byter vi till buss istället.. :/ Lite drygt men men man får stå för sina misstag.. Konstigt nog så trots att vi får stå och bekanta oss med Enköping i ca 15min innan våran buss kommer så kommer hem resan bli 5min kortare än dit resan då vi åker med tåget hela vägen.. :P

Så morgonen dagen ser ut som följande:

kl 9.35 Upptåget från Knivsta till Uppsala
kl 09:47 Framme i Uppsala
kl 10.13 Tåget från Uppsala till Västerås
kl 11.33 Framme i Västerås

Väl i Västerås ska vi ta buss 15 till nån gata.. Typ 4 hållplatser bara.. Sen är vi framme. Och då ska det fikas, lekas, klämma på hamstrar och snackas skit.. :)
Sen blir det hemgång först med bussen till Västerås och sedan:

kl. 17.00 Tåg från Västerås till Enköping
kl. 17.13 Framme i Enköping
kl. 17.28 Buss från Enköping till Uppsala
kl. 18.15 Framme i Uppsala

Väl framme i Uppsala har vi precis missat vårat Upptåg med 2min så antingen får vi vänta tills kl 18:43 då nästa kommer eller så får vi ta tåget kl 18:39 eller bussen kl 18:40..
Jag kan ju säga en sak som är klar och det är att det kommer INTE att bli bussen iaf för den tar 36min medans tåg och Upptåg tar 10min.. :P Och om vi endå måste vänta till kl 18:39 så kan vi nog hålla ut några minuter till till UppTåget går.. ;) Jag har nämligen idag varit och köpt ett Enzonskort på 450kr då det är onödiga pengar att åka på Flerzons kortet när man bara ska till Uppsala.. ;P Så varför lägga ut 38kr på att åka SJ tåget då när jag redan betalat för UppTåget.. :P

Nu ska jag och Elliott äta lite innan han ska sova.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback