Ja just det (hamsterbebis)..

Idag var jag och handlade lite alfaalfa groddar till hamsterbebbsen och sen när jag kommer hem och ska ge dom det så räknar jag dom och får det bara till 8st.. :/ En för lite mao.. Jag räknar dom flera gånger. Det är fortfarande bara 8.. Eftersom dom är i olika färger är det ju lätt att se vem som saknas.. En av rostarna.. Jag tog upp alla ungar i en petbox för att verkligen se att jag inte missat nån. Sen flyttade jag över mamman till en egen petbox och sen började jag gräva i buren. Men ingen bebis.. :( Gone.. :'(

Jag kollade på golvet.. Under hyllorna.. Ingen.. Dom är ju små så dom kan ju lätt komma under dörrspringan utan att ens behöva anstränga sig. Även de vuxna hamstrarna kommer ju igenom dörrspringan.. :/ Men jag tänkte här måste det sopas och lyfta på grejjer.. Jag snegla lite mot Eridanus bur och tänkte att hon borde ligga där bakom. Eller efter att ha kollat under alla hyllor så var jag faktiskt rätt säker på att antingen ligger hon där eller så har Rascal ätit upp henne. Han låg nämligen utanför dörren och väntade på "en till smakbit" såg det ut som.. :/
Men nått sa ändå åt mig att hon ligger där bakom. Det är det logiska eftersom det är trångt och därmed lite trygghetsingivande.. Men jag tänkte att innan jag kollar där så sopar jag upp allt j*vla spån som dom i gallerburarna skvätter ut.. Efter jag var klar och det såg fint ut på golvet först då började jag flytta på burarna. På Eridanus bur stod det nämligen två burar som väntar på att få bli rengjorda och åka ut i förrådet..
Efter jag kommit ner till Erri's bur så i samma stund som jag tar tag i det lilla handtaget som finns högst upp på buren så tänker jag "Tänk om hon inte ligger här bakom, vad ledsen och besviken jag kommer att bli".. Men jag hann knappt ens tänka tanken innan jag lyfter bort buren och får se:

Lilla rost flickan sovandes!! :D Hon vakna iom att hennes trygghet från sidan försvann men hon låg kvar så det var inga problem alls att få tag på henne! :D FY FAAAN vad glad jag blev!! Och lättad.

Först då kom jag på att när jag kom in med groddarna så höll ju mamma Jussan på att gnaga som en galning där hon troligtvis rymt och även när jag peta på henne så fortsatte hon, vilket hon aldrig brukar göra utan hon brukar sluta på direkten och börjar följa mina händer istället.. Men inte idag..

Men nu är dom iaf alla 9 ungar igen + mamma i en annan bur!! Arthur fick byta bur med dom då Arthur inte kommer ut från hålet ungen rymt från och sen så är Arthur bur större.. ;) Lite iaf..

Här kommer en bild på lilla busflickan!! Självklart fick hon även en puss av Elliott när hon kommit i säkerhet igen.. ;)

     
(Klickbara bilder)

Kommentarer
Postat av: Solin

va söta =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback