God morgon (igen)!

Ja nu har vi gått upp.. :) Jag satte klockan på 9 för att inte helt förstöra våran dygnsrytm.. Det är ju så onödig efter att vi har hittat en som faktiskt funkar.. :) Elliott går och lägger sig vid 20-21-tiden och sedan sover han till 7-8-tiden.. När jag går och lägger mig behöver vi väl inte prata om.. *haha* Jag får skylla mig själv när jag går och lägger mig alldeles för sent.. ;P

Vad händer idag då? Ja det var en väldigt bra fråga. Jag har inget alls planerat. Eller jo jag ska vika tvätten för att det har jag inte gjort än.. *oops* Det är så himla tråkigt så det "glöms" oftast bort.. *haha* Ingen större fara mer än att man får skrynkliga kläder.. *thihi* Men jag har ju mitt superbraiga strykjärn.. *haha* Den är sladdlös med glapp så att den kan bara köra i 2-3 sek sedan måste den typ laddas i 3min.. *haha* En riktig kanon mojäng med andra ord.. *asg*

Roliga grejer.. :P Ska oxå lägga in lite bilder på Elliott från igår. På tal om knaskotten så sitter han just nu i mitt knä med sin hand i min mun och pussar på mig med jämna mellanrum.. *haha* Han e go han.. Nu skapar han musik genom att smälla med skeden på thé koppen och dataskärmen..

Vi sitter och lyssnar genom låtar på youtube, som vanligt, för att hitta morgonens låt. Och vi lyssnade precis på Elliott Yamin från American Idol med sin verision av Michael Buble's "Home" och nu när den tog slut så klappade han händerna.. *thihi* Pupliken gjorde ju det i klippet så då vill ju inte han vara sämre.. *thihi* ;P

Nu ska vi kolla om det är nått bra på tv.. Elliott har inte fått sin välling ännu.. Elak mamma han har.. Men han fick välling när han vakna förra gången idag.. ;P Men nu ska han få lite mer.. :) Mitt lilla vällingbarn.. :) Eller vi kanske ska gå direkt till den "riktiga" frukosten så att han får sig en macka istället.. Eller smörgås..

Ska man lära barnet att säga smörgås eller macka?! Jag har ett sagt minne av att när jag var liten fick man inte säga macka utan man skulle säga smörgås.. Mamma är det nått du har några synpunkter på? Varför fick vi inte säga macka? Varför var man tvungen att säga smörgås annars vart man utan smörgås.. :O Hitler fasoner.. *haha*

Kommentarer
Postat av: Tu Madre

hon som vi går hos nu har hand om området där jag bor. de andra sköterskorna har hand om andra distrikt. för den delen verkar de alla vara lite kärring-aktiga. men värst är ändå våran sköterska.

ja du gissade näst bäst! ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback