Händelserik dag..

Eller ja en liten olyckshändelse lyckades prickas in iaf..
Var ju iväg och mötte upp ett par kompisar och bekanta.
Alla är vi hamsterägare/uppfödare så det vart ju en himla massa snack om hamstrar. Och alla dessa läckra hamstrar som fanns att pussa på då.. Ååå jag vart ju alldeles sjuk.. Vart erbjuden en att ta hem också bara så där.. :P En rost satin utan umb.. Precis vad jag önskar mig igentligen men om man nu ska tänka efter, vad ska jag igentligen med en rost utan umb till.. :/ Vill ju helst ha umb i mina kullar eftersom jag vill ha bö sobel.. Nu sitter alla och fattar ingenting men men.. *haha* :P
Tror ingen av mina 12-15 läsare har direkt så stor koll på hamstrar.. :P Skulle väl vara om den där membeel droppar in utan att säga nått! :P Men det var ju inte det jag skulle skriva om.. :P
Hur som helst så tog jag inte den.. Kände att jag inte hade någon plats.. Vilket jag inte har.. Frågan är hur jag ska få plats att behålla i kullen jag har nu.. :S Well well det blir ett senare problem.. :P
Jag var ju endast ute efter EN hane med bra päls och den införskaffade jag ju mig på förra utställningen. Så det är ju kirrat och klart! Hoppas bara på att han bär på det jag önskar att han bär på! Annars blir jag ledsen! Och hoppas hoppas hoppas att han INTE är gul!!! Det skulle förstöra allt! :(

Men nu till händelsen!
Jag namedroppar lite så ni fattar nada! :P
Pernilla hade bestämt sig för att ta en av Evas nf honor så Eva ställde sig för att göra hål i locket på en godislåda, perfekta hamstertransportlådor(:P), och när hon stor där och fixar så skriker hon helt plötsligt till och för att göra en lång historia kortare så hade hon alltså skurit sig själv i fingret! Som ni kanske förstår! Och det blödde som satan! Jag gick och hämta papper.. Vi sade på bandage men Marie sa att det där behövs nog sys.. Sen gick allt väldigt fort.. Eva vart illamående och gick in på toa och kräktes.. Mådde inte alls bra.. Så vi fick alla snabbt lämna lägenheten och Eva och Kajsa-Karin åkte in till akuten..
Jag skicka lite sms till Eva och fråga hur det gick.. Fick svar för några timmar sedan.. Hon fick vänta 3 timmar innan det vart hennes tur.. Och 5 stygn vart det!! Uscha puscha! Eva skrev i ett av sms'en: "Fick blå tråd alltid nåt jag gillar ju blått".. :D Ja man får ju se det positiva i det hela.. ;P
Men uscha puscha! Inge kul! Och just Eva också.. :( Nej inte rättvist!

Så medans alla stack i väg i sina bilar så vart jag, Pernilla och Molly kvar och fick gå till stationen.. Vi hade tidigare åkt dit så frågan var ju; Ska vi gå tillbaka precis samma väg som vi åkte eller ska vi tro att vi hittar iaf?!
Jag bestämde först att vi går tillbaka exakt samma väg som vi åkte så slipper vi riskera att vi går vilse.. Men sen tog jag mod till mig och sa att nej men vi går hitåt istället, då borde vi komma fram där och där, och tjolahopp jag hade ju rätt! ;P Vi kom fram mer lr mindre precis där jag trodde att vi skulle komma fram! :P Tog dock längre tid att gå än vad jag trodde att det skulle göra.. När vi väl kom fram så skildes våra vägar och jag gick mot bussen och Pernilla och Molly gick till pendelperrongen..
Jag satte mig på busshållsplatsen och försökte ringa Kim för hundraelfte gången på mindre än 15min och till slut fick jag tag på honom! Och medans jag prata med honom så kom jag på att jag hade ju kollat fel på tidtabellen! Det är ju inte alls mån-fre! Utan det är ju söndag! Så jag fick gå och kolla igen och bussen skulle ju inte gå förrens om 20min och pendeln gick om 5min.. Gissa vad man väljer?! :P
Så springer iväg till pendeln och tänker lite för mig själv: "Hoppas att Pernilla och Molly sitter där på perrongen, annars betyder ju det att jag hade kunnat komma härifrån tidigare!" Tur som jag hade så satt dom där! :P Så jag fick lite sällskap in till centralen.. Sen på centralen stack jag och försökte hinna med tåget, vilket jag precis hann! Jag var den sista att hoppa på! ;) Fast det kostade mig iof 115kr.. :S Inge vidare skoj.. Men men så kan det gå när inte haspen är på! :P

Till slut kom jag hem iaf! 2 timmar senare än vad jag hade lovat Kim! Men det hade tydligen gått bra hemma.. :) Elliott hade varken bajsat eller kräkts men sen hade han ju inte fått nån mat heller för den delen så.. *thihi* :P Men han hade varit jätte glad! Annat vart det sen när jag kom hem! Då kom grinolle fram! Då börja han gråta för att han ville kolla på "Tubbisar" med Kim medans Kim försökte prata i telefon.. :P Sen skulle han ha det ena med det tredje.. Men efter ett tag så lugna han ner sig iaf.. Fick lite mat som han vräkte ketchup på och sen inte ville ha.. :P Han tog väl en tugga.. :S Jag som hade hoppats på att jag skulle kunna ge resterna till hamstrarna då jag igentligen köpt maten till hamstrarna men efter ketchup duschen så fick hundarna den istället! Så mkt ketchup var det inte på den men även en ml är för mkt för hampisarna.. :P Hundarna går det däremot ingen nöd på.. Dom äter allt och lite till! :P *haha*

Nu har Udden kommit hit också. Han gick precis och la sig med Elliott.. Får se om han somnar eller om han kommer ut igen.. Han borde väl komma ut och "fleetsave'a".. :P Själv ska jag lägga mig på soffan och bara dega och kolla på Criminal minds! :) Kanske värma lite o'boy eller vatten och göra thé.. ;) Gott!! :)
Eller ta upp mitt lilla gosetroll Milou! <3 Mammas bäbis har kommit hem igen!!!
Åååå vad jag är glad!! :D Milou är Toscas son.. Självklart pratar jag om hamstrar! Vad annars?! :P
Jag visade Milou för Elliott tidigare och frågade honom: "Är Milou din hamster?!"
"Nää" svara han! *haha* Han stod och klappa på honom jätte länge och vad tror ni Milou gör då?! Joo han somna!! Mammas lilla potatisgris!! Fast ska jag vara ärlig så vet jag mycket väl att det är Marie´s förtjänst att han är så go som han är!! Det är helt och hållet hennes förtjänst! Hennes och Oliwers! ;) Det är dom som kämpat med honom! :P Själv har jag kämpat med brodern Melok.. Deras syster Snowy har jag dock inte gjort så mkt med.. Tänkte att det får komma när det kommer, men hon är ju hopplös! Och henne ska jag försöka omplacera.. Ja du lycka till! :P *haha*
Men det brukar gå fort sånt där.. Bara man har tålamod.. Nått som jag saknar dock! *haha*

Nej nu kallar soffan! ;) Vad skönt det ska bli att lägga sig ner en stund!! :)
Ojj vad långt det här blev! Grattis om du orkat läsa hela vägen hit! Då är du mer intresserad av mitt ointresserade liv än vad jag är! *haha* :P

Kommentarer
Postat av: membeel

Jag är häääär :D fast jag kunde inte kommentera förens nu :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback