Winterwonder land..

Dumma låt.. Har haft den på huvudet hela kvällen.. Dumma Dolly Parton.. :P Fast den är rätt fin men jobbigt när man bara kan refrängen.. :/ Well well jag får väl lära mig hela då.. Borde inte ta så lång tid.. :P Har nog den till i jul iaf.. *haha* :P

Sumera dagen.. Ja så mkt vart det faktiskt inte gjort eftersom jag inte riktigt har orken eftersom jag e sjuk.. Men lite fick jag gjort iaf.. :) Det jag orkade.. Annars fick jag passa barnet när Udden diska.. Passa och passa, man passar väl inte sitt eget barn.. Ta hand om är väl mera rätt ord, lr?! ;P

Har precis fixat åt lilla Mini som kom idag.. :) En liten roborovski hamster.. Ja och LITEN är den verkligen.. *thihi* Så söt så söt, men inte riktigt nån sällskapshamster, men det är ju inte den rasen så.. Det är mer som en akvariehamster, dvs kul att titta på, går dock inte att ha i handen.. För dom e riktigt snabba dom små liven.. Fast det lär väl gå att få den tam oxå om man bara vill.. Den här ska dock inte stanna.. Bara tills den 29:de, sen blir det iväg på hamsterutställning och hoppas på ett gott hem.. :) Han fick mitt fina Karlie slott som jag hade.. Guldisarna är ju för feta för den så nu äntligen fick jag nån som kan använda den.. ;P

Samtidigt som jag fixade Mini's bur så gjorde jag rent Carlottie's bur.. Han biter ju i flaskan så halva innehållet tömmer han ju i buren så det blir blött, fuktigt och skitigt mkt fortare än till resten av gänget.. Men resten får nog en omgång rengöring imorgon, lr kanske på lördag.. Får se hur jag orkar.. Ska ju helst inte hålla på med dom för mkt nu när jag är förskyld eftersom dom lätt kan smittas dom med.. Men att flytta ur och i transportburen medans jag gör rent är ju ingen fara, så länge jag gjort rent händerna.. :)

Nu tror jag alla är iordning för natten iaf.. Kaninerna har fått sitt hö.. Dom skulle väll behöva en omgång mat till, dom fick i morse men endast en matskål och mamma plus 6 ungar så går det åt rätt fort.. :) Men så länge dom har hö är det ju ingen fara för största delen av deras kost ska ju vara hö.. :)
Alla har nytt vatten och alla har fått en bit vitkål.. Jezzan sitter just nu och biter på sin flaska så det låter fy dundrandes.. Nästan som det skulle åska.. :P Får se om hon vill komma upp lr om det går att lura henne med lite mat.. Jag vill ju helst gå å lägga mig så fort som möjligt om jag ska orka fortsätt med hallen imorgon.. Ska nog se till att få ut en massa saker på Blocket..

Lasse och Uffe var ju här.. Uffe är han som köpte hamstrarna.. Så han följde med och lämnade hamstern.. Och då berätta jag för Uffe vad som skulle säljas och då kom jag till insikt att det är ju nästan hela lägenheten som ska ut.. *haha* Har ju två skötbord i badrummet, sen ett i förrådet. Det i förrådet är ju det som ska användas, men de två i lägenheten ska ju säljas båda två. Sen så ska hörnskrivbordet i sovrummet säljas, och skrivbordet i vardagsrummet ska in i sovrummet.. Jag vet dålig Chi, men vad ska man göra när man har dåligt med plats.. :P Och Jag har ju inte direkt Feng shui i resten av lägenheten.. *haha* :P Mer då.. Joo tv-möbeln ska ju bytas ut.. Den står just nu i två delar i vardagsrummet, så den ska sättas ut på blocket och säljas.. Sen köksbordet MÅSTE bytas!! Mitt köksbord är helt värdelöst.. :S Vickar som bara den så man kan inte riktigt skura det ordentligt, därför har jag köpt en vaxduk och hoppas på att det ska gå bättre med den.. :D Annars kan man ju bara köpa en ny.. ;P För vi e ju så rika.. :P Fast dom är ju inte så dyra.. Och mitt köksbord är ju inte så stort..
Sen så ska byrån i hallen bort.. Har igentligen ingenstans att ställa den så antingen ut i förrådet lr säljas..
Sen så har vi ju barnvagnen i vardagsrummet som ska säljas.. Så det känns verkligen som att hela lägenheten är full med saker som ska säljas.. :S Det ska bli riktigt skönt när allt är borta sen.. Men först måste man snygga till det någorlunda så att folk kan komma och titta och sedan måste man ha bort allt, för att sedan börja på ny kula och skaffa nya saker.. ;P Fast för alla de sakerna som ska bort så är det ju bara EN sak som ska in och det är ju min tv-möbel jag beställde häromdagen... Så det gäller väll att lägga manken till nu så att jag blir av med allt innan den kommer..

Men först måste jag sova.. ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback