Bara för att Sandra är så nyfiken..

Ja jag skyller på Sandra för att jag inte har nått bättre för mig.. Elliott håller just nu på och river ur ALLT jag satte in i skåpet igår, och det är ingen idée att gå och plocka in igen när man inte har nått ordentligt lås på dörren. Typ som att skotta när det fortfarande snöar.. :S

1. Hur gammal är du om fem år?

27 år

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Elliott

3. Hur lång är du?

161cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Har inte sett en hel film på JÄTTE länge, så det kommer jag faktiskt inte ihåg.. Fast bara jag kopplat i ps2:an så ska jag sätta igång Moulin Rouge, för det var länge sen jag såg den.. :)

5. Vem ringde du senast?
Udden

6. Vem ringde dig senast?

Kan nog ha varit Udden igår kväll.. Men om jag väntar några timmar så ringer nog mamma snart. :P

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

Att nån hade ringt till mig tror jag.. Eller så fick jag ännu ett sånt där trevligt sex sms från Grisela.. ;P

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Beror på vilket humör jag är på och hur bra jag känner personen.. Men oftast ringa.. Blir lättare så.. :)

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

Skilda sedan mååååånga år sedan..

10. När såg du senast din mamma?

I förrgår, tror jag.. :) Dvs i söndags..

11. Vilken ögonfärg har du?

Blå-grå

12. När vaknade du i dag?

Strax innan 10 tror jag Elliott väckte mig.. Iaf väckte han mig så pass så att vi gick upp.. Han vakna väl runt 8 men har tuttat en timme lr nått.. :)
13. Vilken är din favoritjulsång?

"Winterwonder land" med Dolly Parton

4. Vilken är din favoritplats?

Hemma.. Fast det finns flera ställen som är speciella i mitt hjärta, som tex; Laholm (hemma hos Kerstin lr hemma hos Grisela)

15. Vilken plats föredrar du minst?
Platser med alldeles för mkt folk..

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Om jag får bestämma så i ett hus på landet med Elliott och mina djur. Jag har ett jobb jag älskar och som inte tar upp allt för mkt tid. Förhoppningsvis har jag även 2-3 barn till.. ;P Elliott måste ju få ha lite syskon.. :)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Monster under sängen..

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Kan ha varit Elliott.. Vem kan motstå att skratta när han skrattar.. :D

19. Hur stor är din säng?

120cm, slängde 180 sängen när jag flytta.. Tog för mkt plats.. Fast 120 e i minsta laget, ca 140 skulle passa bättre tror jag.. :)

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Stationär som är min, men har även en bärbar som igentligen är Uddens men som jag snott.. Men själva elsladden, lr vad man ska kalla den, är trasig på den.. Annars är det mest den jag suttit vid den senaste tiden.. Men nu har jag hittat tillbaka till min sötnos.. :D
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Nått plagg har jag väl på mig.. ;P
22. Hur många kuddar har du i sängen?

2st

23. Hur många landskap har du bott i?

2st blir det väl tror jag..
24. Vilka städer har du bott i?

Laholm när jag var liten, sen Sthlm och nu Knivsta utanför Uppsala..
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota
Barfota.. Men inte på grus..
26. Är du social?

Ja för det mesta.. Men inte alla dagar.. :P

27. Vilken är din favoritglass?

Äter inte så mkt glass nu för tiden men Cheescake Razz är MUMS!! :D

28. Vilken är din favoritefterrätt?

*hmm* Choklad Choklad Choklad.. Chokladtårta, Chokladmousse, Choklad.. Ja du fattar poängen.. :P
29. Tycker du om kinamat?

Ja massa gott :D

30. Tycker du om kaffe?

Ja smaskens.. Fast helst Caffe Latte.. Dvs nästan mera mjölk än kaffe i.. :P Fast kaffe med bara en skvätt mjölk i går oxå bra.. 

31. Vad dricker du till frukost?

Ice-coffee.. Fast ibland blir det bara mjölk eller kanske thé..

32. Sover du på någon särskild sida?

Jag sover oftast på mage.. :P
33. Kan du spela poker?

Kan kan jag, men jätte duktig är jag inte.. :)

34. Tycker du om att mysa/kela?

Jadå.. :)

35. Är du en beroendemänniska?

Ja det kan man väl påstå.. Beroende av lite allt möjligt..

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Känner till gör jag.. Just nu har jag ingen i bekantkretsen som gör det, men jag känner till några som har samma..

37. Vill du ha barn?

Ja, jag har ju Elliott, men vill gärna ha fler.. Tror jag.. *haha* :P

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska.. Och jätte lite franska som jag lärde mig i skolan..

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Ja det har jag.. Jag fick sitta i framsätet, bland alla knappar jag ville trycka på.. :P *haha*
40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Bassäng tror jag.. Äsch vatten som vatten.. Spelar ingen större roll.. Är rädd för hajar vart jag än är.. *asg*

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Helst spenderar jag på roliga saker till mina djur, lr inredningsgrejjer, lr varför inte saker till Elliott.. Saker till Elliott är nog högst på listan.. Tyvärr går ju mest pengarna till räkningar.. :S

42. Äger du dyrbara smycken?

Ja ett halsband jag fått från Udden.. Det kosta bara 2500kr.. Därför använder jag det väldigt sällan.. Vågar lixom inte..

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

CSI tror jag nog.. Och Naivy CIS är bra det med.. :) Och Gilmore Girls.. Ja nästan de flesta serierna på femman.. :P

44. Kan du rulla med tungan?

Rulla hur då??

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Känner flera roliga människor.. Men min "rolemodel" inom humor är min kusin Jeanette.. Lagom dos av Magnus och Brasse, Galenskaparna och After Shave m.fl..

46. Sover du med gosedjur?

Nää dom har blivit utvisade till förrådet.. :( Får ju knappt plats med 2 vuxna, ett barn och en hund i min säng så en massa gosedjur får ju absolut inte plats.. :/ Fast annars skulle jag gärna ha det.. :D

47. Vad har du för ringsignal?

Ledmotivet till Scrubs "I'm no superman" (fast så heter den väl inte.. :P)

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Kan nog tänka sig att det finns nånstans..

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Velade lite mellan porslinsdockan med sina röda kläder och Dagens Industri pennan men pennan är tyvärr närmare, om jag inte "råkar" tappa den ända bort till köket.. *haha* :P

50. Flirtar du mycket?

Ja det är ju kul.. :D

51. Kan du byta olja på bilen?

Noo.. Varför skulle jag kunna det? Har ju varken körkort lr bil.. :P

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Se svaret ovan..

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Det var nån bok ja.. Som hette nånting och handla om nånting som jag helt glömt bort just nu.. Men ska snart börja läsa på Magdalena Graafs bok..

54. Läser du dagstidningen?

Ibland.. Väldigt sällan..

55. Prenumerera du på någon veckotidning?

Nopp..

56. Dansar du i bilen?
Är ju fastspänd så jag kan inte dansa.. :/

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Kan nog ha varit Radio City

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Skrev ner uppgifterna där vi ska hämta kaninburen idag; dvs adress, telefonnr och sånt.. :)

59. När var du i kyrkan senast?

När Uddens syster gifte sig i somras

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Högstadiet.. Det måste vara SO läraren Nina.. :) Henne har jag iaf ett svagt minne av att jag gilla.. Tror även Gympaläraren Miriam var rätt trevlig oxå.. Eller var det feminist gympaläraren P-O eller vad han nu hette.. *hmm..* :P

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

Bra fråga.. Tror nog kanske inte mer än EN natt..

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Måste nog svara Inger som har varit helt osjälvisk och hjälpt mig att komma iordning med min lägenhet.. Är helt förvånad själv faktiskt över att en person bara kan komma och göra nått sånt, för så bra har jag ändå inte känt henne innan hon kom. Utan det har ju varit mammas kompis, lr rättare sagt Felicias klasskompisars mamma.. :)
Och som hon har hjälp mig de senaste dagarna.. Det går inte ens att beskriva i ord hur mkt det betyder för mig!! Och det verkar så självklart för henne att hjälpa.. Jag har inte ens bett om hjälp från henne utan hon såg bara hur det var och bestämde själv att nu skulle hon komma och hjälpa mig och fixa.. Och det som gör det extra speciellt är just det att hon förväntar sig inget tillbaka.. Inte ens minsta lilla grej. Inte ens lunch när hon är här och städar.. Inte vad jag vet iaf.. ;P
Sånt ska uppskattas.. Funderar på vad jag kan göra eller ge henne för att visa exakt hur mkt jag uppskattar det hon gör för mig.. Det känns inte riktigt som att ord räcker till.. Känns inte som att ett enkelt Tack räcker..
Men jag får fundera ut nått.. :) Hjälpa tillbaka är ju alltid nått.. ;)


Nu är det Mmmbop på tv:n.. Värsta Sandra memory trip.. :D Och nu All Saint Never Ever.. *thihi* Det blir ju bara bättre och bättre.. Måste nog sätta mig och glo en stund och sjunga med så att grannarna klagar.. :D


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag får göra en mix-cd med massa 'klassiker' som vi får lyssna på när jag kommer med glass! Ska spana i kalendern när jag kommer ner nästa gång så vi kan planera lååångt i förväg ett exakt datum när jag kommer å våldgäster!

2007-09-28 @ 00:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback