Skillnaden på då och nu..

Förr i tiden när man fick barn så var ju frågan efter om man vill ha ett till.. Nu för tiden är det två frågor som följer en förlossning, nr ett är samma som tidigare; Vill jag ha ett till och sedan den nya frågan som kommit till på sistonde är: Vill jag ha samma pappa till det barnet?! :P

Jag har funderat på det där så himla mkt sedan jag pratade med en tjej och hon berättade om sina två barn. Först hade hon äldsta dottern på 3-4år med en kille och sedan till nästa barn så bytte hon ju SJÄLVKLART gubbe.. Det var hennes egna ord.. Det var så självklart att hon bytte kille till det andra barnet.. Men det kan ju bero på killen oxå.. *haha*

Men nu för tiden är det väldigt accepterat att ha olika pappor till sina barn. Nu blir ju folk nästan mer förvånade över om man har samma pappa till alla sina barn.. Jag och den här tjejen pratade rätt länge om det..
När man bytt pappa då blir frågan oftast; "Jaha vad var fel på honom då?"
Medans om man har samma då blir nästan frågan omvänd och istället blir det; "Jaha och vad är det för fel på dig då eftersom du inte lyckats byta?" *haha*
Vi hade roligt när vi stod och disskuterade det där..

Kommentarer
Postat av: bebisnoja

haha det skulle avra ngt. Hur gammal är sonen?

Postat av: bebisnoja

skånska är fint:)

2007-10-16 @ 23:35:25
Postat av: Ingrid

Kan du stå ut med din Udd så är det bra tycker jag ;-)

Lite skillnad för mig som har tretton år mellan grabbarna - risken är större att man lessnar på första gubben/Kram Ingrid

2007-10-17 @ 00:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback