9 down 7 to go.. :P

Idag känner jag mig duktig.. Har blivit av med en av kullarna.. Wilmas ungar har fått nya hem. Fick dom skänka bort dom men vad gör man inte när man inte blir av med saker o ting.. Fick även åka in till t-centralen så det kosta mig 65kr+57kr att bli av med dom.. Men av den ena tjejen som tog den svarta bandade hanen fick jag 50kr för och då kan man tycka att jag skulle använda dom som respengar hem men nää jag gick in på Pressbyrån och köpte mig en kaffe latte + croissant plus en sån där pekanwienerbröds grunka.. Mums.. Magen tyckte det var gott.. *thihi* Kände nästan hur fikabrödet la sig runt midjan på mig.. Men men inget gott som inte har nått ont med sig, som man brukar säga.. *haha* Var på så bra humör så det gjorde inte nått att jag gick upp några gram.. Tyckte jag förtjänade det.. Fint väder var det ju oxå..
Och trevligt folk man mötte upp oxå.. Jag hade en person som skulle ha 2 honor, sedan en annan tjej som skulle ha den svart bandade hanen och sedan en kvinna vid namn Eva som skulle ta resterande. Själv skulle hon ha en och sedan skulle resten till Värmland på söndag. Värmläningen som ska ha dom pratade jag med i telefon förra veckan när jag skull på 1-års kalas hos Engla. Men då var ju jag bortbjuden så då kunde jag inte möta upp henne, men nu får hon dom iaf.. :) Roligt Roligt.. :)

Den här Eva är även uppfödare till Päronet, dock är det inte henne jag köpte henne ifrån.. :P En jätte trevlig kvinna måste jag tillägga.. :D

Mer då.. Ja i helgen ska vi flytta.. Måste ju få ut alla saker från min gamla lägenhet så att Kim och Martin kan börja tapetsera om.. Det blir ljus gult i vardagsrummet och ljus grönt i sovrummet.. Får hoppas att dom gillar det.. :P I min nya lägenhet ska jag tapetsera om sovrummet. Roooosa kommer det att blir där.. :D Ljus rosa..
Var nämligen så att vi var på Byggvaruhuset här i Knivsta för att leta skottkärra åt mamma och då hittade jag en hörna med billiga tapeter.. Inte nog med att dom bara kostade 79kr/rullen, det var halva priset oxå.. :D
Vi räkna ut att det behövs typ 7 rullar i varje rum så det blir ca 300kr/rum och det är ju inte så farligt.. Mycket bättre pris än de 2500kr som Knivsta Bostäder ville ha för tapetseringen och det var BARA tapeterna! Om tak och lister behöver göras nått åt då kostar det extra.. Plus arbetet tar dom väl säkert nått för oxå, det var säkert inte heller inräknat.. Vet faktiskt inte.. Och det var BARA för sovrummet och jag behöver omtapetserat i både sovrum OCH vardagsrum tack vare mina söta katter.. :/ Dumma Rascal..

Vart lite besviken när jag var in i min nya lägenhet. När jag var där och kolla tog jag ju mig inte en ordentligare koll på luckorna i kök och tapeterna i sovrum utan tog för givet att tapeterna skulle vara fräscha och luckorna skulle vara nya och fina som mina. Drog bara slutsatsen att alla lägenheterna hade samma luckor i köket, nya och fräscha som mina men icke sa nicke.. Dom i nya lägenheten är ju typ 60-tal.. Vita och fula.. Fula handtag och blää.. Inte snygga som mina jag har här i trä.. :( Men Udden kom på en bra sak med dom nya lådorna i köket, dom går nämligen att låsa, det gör dom inte här så där fick jag väl ge med mig..

Men jag har fått lite inspiration av att gå i byggvaruhus och grejjer; jag vill måla om i nya badrummet och vill byta skåpsknoppar i köket och kanske måla dom med.. I badrummet vill jag ha rosa rosa rosa och rosa.. Vill kunna matcha med rosa badrumms matta och andra rosa badrums artiklar.. :D Vill ha vill ha vill ha.. Men man ska ju ha råd oxå.. Men det löser vi; Vi vinner på lotto!! *wiieee* Drömvinsten here I come!!

Har även hittat en massa nya möbler jag vill ha.. Men det är så himlans svårt att möblera i min lägenhet.. Men jag ska iaf försöka ha minimalisk inredning.. Det ska vara lätt att dammsuga så att Elliott kan få springa runt utan att få damm på hakan.. :P

Nää nu ska jag fixa lite thé och spela marsvinsspelet.. *thihi*

Elliott har börjat göra värsta fula minen.. Påminner om Felicias "do the face"-min när hon var liten.. :D

image49

Visst är han söt?! :D Min lilla sötnos unge!! :D


Kommentarer
Postat av: Maggi

Fan vad trist med bajsluckor! Våra är sådär.. typ vanliga slanka gröna fula.. vaaaanliga.. blläää.. Men väggarna är fina.. högt i tak och så också.. men jag gillar inte väggfärgen i vardagsrummet.. GRRRÖÖÖÖÖÖNA! Var när hur flyttar ni?

Postat av: Lotta

vilken underbar bild på sötbebis Något att spara till student eller annat tillfälle?

2007-07-08 @ 00:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback