Kräkbarn..

Elliott mår inge bra.. Nyss var han uppe och kräktes för fjärde gången på typ 1½ tim.. Stackars lilla pojken..

Första gången kom det massa så han var tvungen att bada, nått som han själv inte tyckte vara några problem med.. :) Det var nästan så att man trodde att han planerat kräket för att få bada lite.. *thihi* :)
Andra gången vart det oxå badet, han ligger ju på sidan och kräks så hela håret vart ju fullt med äckel så idag har han fått tvätta håret med schampo 3ggr redan.. Inte illa för en söndag.. ;P

När han badade första gången så satte jag mig i badet med han för att han var så trött och sen när han badat klart tänkte jag att jag kan ju lika gärna passa på att tvätta håret och fräscha till mig lite.. ;) Och jag hinner knappt ens mer än att skölja ur schampot så kommer Udden med kräkbarnet igen.. Så det var bara i med honom och låta honom bada lite mer med mig.. :)

Efter tredje gången så frös han så mkt så

OJJ OJJ OJJ nu kom han ut igen!! Femte kräket, och nu kom det från båda hållen säger Udden.. :P

Men för att fortsätta på min tråd så efter tredje badet så frös han så mkt så jag vira in honom i handduken och la honom i min famn och satte mig i soffan och myste in oss i täcket och i hela vevan gav jag honom bröstet som tröst.. IDIOT!! Då får ju magen mer att stöta bort så det fick han knappt behålla 5min innan det kom ut igen.. :(
Så då var det bara att tvätta av honom igen..

Fjärde gången var det inte så farligt.. Då behövde vi bara tvätta av honom med en tvättlapp..

Och nu denna sista gången (goda gud låt det vara sista!) så kom det bara lite i mungipan, denna gång kom det däremot mer i blöjan..

Udden säger att magen är tom nu iaf. Jag hoppas verkligen det är sant.. Man känner sig så hjälplös.. Finns ju inget man kan göra..

Men trots allt det här och att Elliott är jätte trött så lekte han i badet båda d första gångerna och var jätte glad trots att ögonlocken var väldigt tunga.. Och även nu när jag var inne till honom efter att ha hjälpt till med femte och förhoppningsvis sista kräkan så sparka han med benen och busa och när jag gick ut så skicka han en slängpuss efter mig!!

Så himla go och underbar trots att han är sjuk.. Jag har verkligen fått världens snällaste barn!! Min söta lilla korvunge!! Det bästa jag äger och honom sätter jag gärna på bordet!! :D

Nu ska jag in och försöka få lite sömn.. Elliott hostar.. Hoppas att han får en fortsatt lugn natt nu så att han är fit for fight imorgon igen.. Jag och Udden skulle igentligen ha åkt in till Uppsala och handlat de sista julisarna (hade ju helt glömt bort hans syster och deras familj) men nu om Elliott ska hålla på och kräkas kan vi ju inte lämna bort honom.. Man kan ju inte bara dumpa över sjuka barn hur som helst.. Speciellt inte kräkbarn.. Men det återstår att se.. Nu måste jag först fixa med de 2 lakan och 3 handdukar som Ellis kräkts ner.. Tur att man har en snäll mamma som man kan slänga över tvätten till annars hade dom fått ligga i en vecka innan vi ens har en chans att få tvätt tid.. :/


Kommentarer
Postat av: Mija

Åh... krya på dig-hälsningar till Elliot! Vet inte hur gammal han är, men äppelskrap brukar jag ge mina när de var pytte och inte fick behålla maten.. skrapa äpple med sked, då blir det så små små bitar åt gången så då brukar de få behålla det..

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback