Välkommen till familjen!

Ja just det jag har ju glömt bort och skriva om våran nya familjemedlem! ;) Som ni kanske redan förstått så är det självklart en hund som har plussats på i familjen. Det har varit så tomt med bara en hund och saknaden efter Oliver är sjukt stor! Det går inte en enda dag utan att jag tänker på honom och jag har gråtit alldeles för mycket den sista tiden så därför bestämde jag mig för att försöka hitta någon annan att lägga min energi på och försöka omvända den ledsna energin till en positiv energi istället. Självklart kommer ingen/inget någonsin kunna ersätta Oliver men det är inte tanken heller.

Tanken på en till hund har funnits ett bra tag men jag hade egentligen inte tänkt skaffa någon riktigt nu utan vänta tills att vi flyttar till något större men så fick mamman förfrågan om hon visste någon som kunde ta över en hund som måste omplaceras pga ändrade familjeförhållanden. Mamma hade väl egentligen inte riktigt tänkt sig att jag skulle nappa utan jag råkade bara sitta i bilen när hon fick samtalet och jag kände direkt att jag vart lite nyfiken.

Jag och mamma bestämde oss för att åka dit och hälsa på hunden. Tajmingen var ju klockren då Molly, som också behövde följa med för att hälsa på honom, löpte. :P Som tur var så är han ju kastrerad men i alla fall. Allt gick jätte bra och jag vart faktiskt lite förälskad!

Dagarna strax efteråt var däremot sjukt jobbiga! Jag föll lite ner i en halvdepression när jag än en gång var tvungen att inse faktum att Oliver faktiskt aldrig kommer att komma tillbaka. Jag lägger det lite på hyllan då det är lite för jobbigt att handskas med. Jag får ta dom känslorna lite pö om pö för att inte helt gå under. Som tur är har jag ju Elliott och William som gör att jag orkar med. Dom är mina solstrålar när det är grått och mulet på himlen! ;)

Men jag bestämde mig i alla fall för att ta hem honom på prov och nu i dagens läge har han nu bott här hemma i två veckor och allt fungerar bättre än bra! Han passar in som hand i handske! Han har vissa olater som måste tränas bort men vissa är redan på väg bort! Han är otroligt lättlärd men det är väl inte så konstigt med tanke på vad han är för ras. ;P

Nej nu vakna William så får fortsätta senare. ;) Här kommer en bild iaf om nån vill gissa ras?! ;P


Malte

Kommentarer
Postat av: Lotta

rassel, rassel, jack, rassel, rassel oj vad det går trögt i maskineriet i huvudknoppen Men säkert inte i hans, full fart skulle jag tro ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback