Elliott lär sig..

Den där iphonen är ju faktiskt inte helt fel att ha! För det första älskar Elliott att spela på den! Det kan ju tyvärr bli lite tjatigt när han bara frågar om han får spela på den hela tiden men säger man till på skarpen så brukar han skärpa sig för han vet att han inte får spela när han tjatar.

Jag har laddat ner lite olika spel till honom och har en mapp som det står Elliott på och alla saker som han får spela ligger i den mappen, i dom andra mapparna har han inte att göra! Jag har laddat ner lite olika spel men häromdagen så laddade jag även ner två spel där han faktiskt kan lära sig nått på!

Det ena är ett pussel med olika djur som sen när man har pusslat klart lär honom vad de olika djuren heter på engelska! Det andra är bara alfabetet helt rätt upp och ner. En rätt tråkigt app om jag får säga det själv men han lär sig alfabetet i alla fall och det är ju inte dumt. Han lär sig även bokstävernas följd i alfabetet. Som helt nyligen så berättade han för mig att efter J kommer K! ;) Duktig kille!

Det roliga i det hela är att det är just dessa två spel som han faktiskt föredrar att spela framför de andra spelen!

Så man kanske ska leta upp lite andra lärorika spel att ladda ner på iphonen så han kan lära sig mera engelska och andra saker! :) Han behöver ju all mental stimulans han kan få med den energi han ligger inne med! Han är som en jack russel! Mycket hund i litet format eller för Elliotts del; Mycket människa i litet format! Haha! ;P

Elliott som påskgubbe!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv: Tack så mycket! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback