Tjejsnack v. 22-25

Ja jag har ju missat några nu då det varit massa annat plus att jag är helt enkelt glömsk.. Men nu får jag väl ta igen det.. :)

v. 22  Hemligheter

· Har du några hemligheter som ingen annan vet?

Ja jag har nog några stycken.. *thihi*
· Har du en hemlighet som du kan berätta här?
Om jag skulle berätta skulle det ju inte vara en hemlighet längre. Så det där är en "no win"-fråga.. :P
· Är du bra på att hålla hemligheter?
Ja det skulle jag vilja påstå.. Jag kan bara jag vill..
· Är du en hemlighetsfull person?
Nja det tycker jag väl inte direkt..
· Vem berättar du helst hemligheter för?
Mamma.. :) Och ibland Elliott för han är en sån bra lyssnare och skvallrar ALDRIG!! :D (kan ju aldrig vara pga att han inte kan prata än.. :P)

****************************************************************************************************************************

v. 23 Sommar

· Vad är det bästa med svensk sommar?
Att det är lagom varmt och regnar ibland.. :)
· Vad har du för semesterplaner?
Åka ner till Laholm. Det är väl typ allt..
· Vad ska du göra på midsommar?
Vara hemma hos mamma och fira med släkten. Massa god mat och trevliga människor.. :D
· Favorit sommar maträtten?
Grillad fläskfilé med färsk potatis och MASSA tzatziki.. *mums*
· Ditt bästa sommarminne?
Ohh det var svårt.. Får återkomma om den.. :) Fast nått jag kom och tänka på häromdan är ett bra sommarminne; Jag och en massa tjejkompisar åkte ut till Sofia's landställe och bodde själva en vecka.. När fredagen kom åkte några tjejer hem medans några killar kom ut och gjorde massa knäppa hyss.. Usch vad kul vi hade.. Hela bastugrejjen var ju bara för rolig.. Kommer ihåg det så väll.. Ska väll inte berätta för mkt då min mamma läser det här.. o.O *asg* Men det var schampoo på handtaget som vi lurade i killarna var nått som kom från nån av de andra killarna.. *asg* Sen var det nått med bastuvattnet kommer jag ihåg..
Jag ska inte skriva upp alla som var där för jag kommer alltid att glömma nån så det skippar vi.. :) Sofia var där iaf.. Och henne hittade jag ett kort på häromdan.. :D Me miss my girls.. :(

****************************************************************************************************************************

v. 24 Fotografering

·Har du någon vanlig kamera? (Alltså inte mobil) Vilken sort? Om inte, vill du ha någon speciell?
Canon Ixus 750 men vill ha en ny. Typ systemkamera så att man kan ta riktigt nära fina bilder.. Jag tror jag vill ha Maggi's kamera.. Ska nog åka ner till Skåne och sno den.. *mouhahaha* :P

·Har du/vill du ha en mobilkamera och vid vilka tillfällen använder/skulle du använt den?
Jag använder typ bara min mobilkamera för att göra fula ansikten i Face Warp.. *thihi*

·Gillar du att fotografera? Vad? Om inte, varför?
Jag ÄLSKAR att fotografera!! Mest djuren och så klart Elliott, min ögonsten!! Gillar även att ta naturbilder, ja ska jag vara ärlig så gillar jag att ta kort på det mesta.. :D

·Gillar du att stå framför kameran? Varför/Varför inte?
Ja det kan gå bra så länge kameran inte går längre ner än axlarna.. :)

·Vad fotograferade du senast?
Skulle vilja säga igår när Udden badade mitt i natten men kom på att jag tog ju kort på Oliver nu när vi var ute och gick för att jag kom på hela grejjen med smeknamnet Twiggy (twig=gren).. Ja jag vet jag är seg..

****************************************************************************************************************************

v.25 Ditt boende

Ditt boende

·Hur bor du? [lägenhet, hus, studentkorridor etc] Vilken våning & vilken storlek? Med vem? [djur, människor etc.]
Fram till den 1/7 bor jag i en tvåa, en trappa upp tillsammans med min son och mina djur. Efter den 1/7 kommer vi att bo bara några meter härifrån i en lägenhet som ser exakt likadan ut bara det att den är på nedre botten.. :)

·Hur många ggr i ditt liv har du flyttat? Av vilken anledning? Om ej, skulle du vilja flytta? Varför/varför inte?
Om jag bara räknar med dom jag kommer ihåg, dvs flytten från Tumultgränd 44 (?) till Tumultgränd 56, flytten till Knivsta och sedan flytten hit där jag bor idag så är det endast 3 ggr. Ska dock flytta den 1/7 igen..

·Hur gammal var du när du flyttade hemifrån? / När tror du att du kommer att flytta hemifrån?
19år

·Var du än bor, har du någon kontakt med grannarna? På vilket sätt? Varför/varför inte?
Jag har väl inte haft så jätte stor kontakt med grannarna här runt tidigare men efter att Elliott föddes så har det blivit mer och mer. Kan även tacka lillasyster Felicia för det.. :)

·Vad har du av följande: [Badkar/dusch], [balkong/altan/uteplats/trädgård], [kök/kokvrå/annat], [antal toaletter?]
Badkar, men kan ställa ut det i förrådet om jag vill (men det vill jag INTE!! :P). Balkong men kommer snart att byta till uteplats.. :) Kök och en toalett.. :)

****************************************************************************************************************************

Så nu fick jag äntligen till det.. Kände mig lite tvingad nu när jag vart
Veckans tjejsnackare.. Fast då det bestäms genom slumpen känns det ju inte så jätte viktigt som det kunde ha varit om man blivit nominerad och vunnit på det viset.. ;P Men det är alltid kul ändå.. :)


Men över till nått helt annat.. Jag lekte med Photoshop häromdan så jag måste ju visa hur snygg jag vart:

image47

Inte världens bästa men det var min första gång.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback