Ny dag, Nya tag..

Fy vad jag är trött idag.. Hela kroppen skriker: LÅT MIG FÅ SOVA!!!

Tur att Udden var här i morse. Vi gick alla och la oss runt 23.30 tiden igår. Jag och Udden ville sova men tydligen inte Elliott.. *suck* Han somna väl typ en timme senare, eller om det var 1½.. Udden fick gå upp med honom och gå runt lite.. :P Jag var trött, mina ben värkte efter alla brännässlor igår.. Dom bulta typ.. Inge kul.. Dumma Elliott låg och sparka, rev och drog mig i håret.. Inge kul.. Han ville verkligen inte sova, men han var ändå lite trött.. :/ Jobbigt läge..

Men som sagt; Tur att Udden var här imorse.. Han fick ta Elliott på morgonen och vid 11 när Udden behövde åka hem då kom han in med Elliott och Elliott somna om då, och vi gick upp för ca en timme sedan.. :P Så jag har typ sovit i 13timmar.. :P Det känns skönt.. Känner mig faktiskt rätt utvilad men skulle gärna vilja gå å lägga mig och bara mysa i sängen lite.. Fast Elliott skulle väll bli galen då.. *haha* Han springer runt som en galning på golvet och hittar både det ena och det andra... Man får springa efter och hålla koll så att han inte stoppar allting i munnen.. :P

Men även om jag känner mig lite utvilad så känns mina muskler som om dom vill sova.. Usch d var jobbigt att krypa mellan buskar och snår igår.. Blä Blä Blä.. Jag är inte van med den "träningen".. :P



Idag då? Jo idag måste jag diska all disk.. Ta bort allt i kylskåpet som kommer att bli dåligt inom en vecka då jag imorgon åker iväg och ska vara hundvakt en vecka till Olivers föräldrar och deras hundkompisar.. *thihi* Om man inte räknar med Oliver föräldrar som är Ture - Papillon och Märta - Dv.Spets/Chihuahua så är alla andra bara små vavvor.. :D En av valparna kommer även vara kvar där.. :) Massa lattjooo.. :) Och jag får ju ha med mig mina små kaninungar så nu ska det bli party.. :P
Och lillebror är snäll och passar mina katter och hamstrarna, på ett vilkor: Det ska vara lätt att komma in och ut där han måste gå.. Bråkig lillebror man har.. *thihi* :P Så mamma borde nästan komma och passa lillskiten så att jag kan få lite gjort här hemma.. ;P Men mamma har just nu valpköpare där, de nya ägarna till Svante eller Svampe som jag tyckte hon sa.. *haha* Jätte trevliga människor.. :) Jag prata med dom igår.. Pensionärer som bor på landet med stor tomt.. Förtidspensinärer så dom är båda runt 60år, så än har dom väl lite krut i sig förhoppningsvis.. *thihi* :P Annars hade dom även barn som säkert skulle kunna komma och leka lite med honom.. :) Och en katt på 16år hade dom oxå, får bara hoppas att katten och "Svampe" går ihop.. :)

Men nu ska jag väl sätta igång lite lätt.. :) Måste diska det sista, men Udden var så snäll och har diskat det mesta.. Nu den här gången han kom hit så har han varit mkt snällare än de tidigare gångerna.. Eller ja han vart arg på mig när jag vart arg på honom häromdan när han tryckte ner migg fönster och jag sa att hans huvud inte bara var prydnad utan att det var till för att användas oxå.. :P *haha* Jag tyckte det var roligt.. :P

Jag kanske skulle kunna vara lite snällare i vissa lägen, men efter att ha spenderat nån timme, eller TVÅ timmar som Udden sa, med att skriva allt så blir man rätt arg när nån bara kommer och trycker bort det på nån sekund..
Ja jag anser att jag hade rätt att bli arg.. :P


Men nu ska jag få lite krut i brallan och göra nått.. :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Du får ingen Märta för hon har flyttatt men det räcker säkert ändå hon har ju spart Singnes Bacon.

2007-08-31 @ 07:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback