Nu jävlar..

Ja nu vart jag lite full i fan.. Prata precis med en kompis som kom och hälsa på mig igår med två andra kompisar.. Dom var alltså 3 personer som åkte i bilen. Dom åkte samanlagt kanske 12-15mil t/r. Och nu ska den ena personen betala 100kr i besinpengar..
Om det ska vara rättvist så ska ju alla betala lika mkt.. Spelar ju ingen roll 2 av dom är ett par och bilen tillhör dom.. Rätt ska vara rätt.. Och inte kostar det väl 300kr att åka 15mil!?!! Då tycker jag verkligen att dom ska byta bil..
Blev arg för dom påstår att dom är vänner men sen så tycker dom att hon ska betala mer än hälften av resan.. Så himla fel!! Det är inte vänskap, det är snålhet!!

Börja tänka lite.. Och man blir fan inte rik av att vara snäll.. För nu orkar inte kompisen bråka utan kommer snällt betala de här 100kr för hon vet hur det blir annars.. Hon hade inga invändningar, men jag vart fan lite sur.. Taskigt gjort!!

Men som sagt man bli inte rik av att vara snäll.. Vet själv att jag är alldeles för givmild med pengar jag ändå inte har men ändå.. :P Mot vänner är jag absolut inte snål och tycker inte att dom ska vara det tillbaka heller..

Fy, fick nog lite energi efter sömnen med Elliott.. :) Skulle vilja ta itu med allt nu men så mkt energi fick jag inte.. Tänkte att nu f*n ska jag sätta ut annons på barnvagnen, barnstolen, barnkläderna och allt annat som ska ut på annons oxå, men sen kom jag på att jag ska ju inte vara hemma imorgon och det kan man ju förlora lite på.. Bättre att sätta ut den imorgon och hoppas att nån svarar än att man sätter ut dom idag och folk vill komma och kolla imorgon, och eftersom dom inte får det så hittar dom nått annat..
Får bara hoppas jag orkar det imorgon.. :) Ska ju vara i sthlm hela dan.. :) Har dejt med Essan, hoppas jag.. ;) Sen ska jag hem och hämta mjölkersättning hos Louise och kolla på hennes ninisar.. :) Ska bli lattjo.. Och den vackra lilla Nala måste jag ju få pussa på oxå.. :D Hon är bara för fin, iaf på kort.. Nu blir det upp till bevis.. *haha* :D

Kommentarer
Postat av: Jennie

Inför framtidareparationer kanske?
Stör mig också personer som ska ta överpris för saker. Speciellt bilkörning. Och om deras bildrar 2 liter/milen så borde dom verkligen byta bil.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback