Tårtorna..

Bara för att jag inte har nått annat att göra(*thihi*) kan jag ju berätta om mina fina tårtisar.. *thihi*

Jag gjorde helt enkelt som man gör vanliga tårtor bara att jag gjorde dom i glas istället just för att jag kände att det är så onödigt att göra en hel stor tårta till endast två pers.. Och på så sätt så kunde jag ju göra två olika sorter oxå! :D

Jag köpte helt enkelt en tårtbotten, grädde, hallonsylt, hallon, hjärtströssel, nougat sås, remi mint, marianne crush(kross) och sedan hade jag bananer och hasselnöts massa hemma.. :)

Så första glas tårtan gjorde jag som så att jag tog först ett lager tårtbotten, sedan hallonsylt som jag blandat med lite grädde, sedan ett till lager tårtbotten, sedan mosad banan som även den blandats med grädde och sedan översta tårtbottens lagret och på det sprutade jag sedan massa grädde och sedan ett litet hallon på toppen.. Sen efter att bilden tagits så sprinklade jag på lite hjärt strössel.. :)

Den andra choklad glas tårtan vart gjord på detta vis:
Först tårtbotten, sedan hasselnöts massan, sedan på med mellan delen av tårtbotten, sedan grädde och nougat sås och sen översta tårtbotten och sen vart det massa sprut grädde och på med mariann krosset och sedan en halv remi på toppen.. Denna var tydligen godast enligt Udden.. :)

Själv så tyckte jag nog att både hade behövts stå och dra ett tag så att tårtbotten hade fått mjukna till lite.. Men då vet jag det till nästa gång.. ;P

Udden vart iaf jätte glad över sina tårtor.. Och det faktum att han fick TVÅ olika var ju lyx.. *haha* :D

image253

Kommentarer
Postat av: Essan

Åååååå va dom såg goda ut!!!
(hade du inte förväntat dig att jag skulle säga va hihi)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback