Hemma igen..

Nu är jag äntligen hemma igen efter en natt hemma hos mamma. ;) Dagen igår började med att vi åkte och hämtade hem Astrid igen, mer info om det senare, och sen iväg in till Uppsala veterinärmottagning för att vaccinera hela hundgänget! :) Dom fick även kolla på Mollys knöl på magen men den knölen jag syftade på var tydligen bara fett och vävnad som ska vara där. :P Jag som trodde det var hennes ljumskbråck men tydligen inte. :P Men däremot hade hon ljumskbråck på andra sidan som jag inte hade nån aning om! Så "slutet gott" iaf. ;P

Nu kanske ni tycker jag är konstig som tycker att det är bra att hon har ljumskbråck men i och med det så blir Molly nu äntligen MIN hund! Jag har ju tills nu bara haft henne på foder men i och med bråcket så ska man ju helst inte ta flera kullar på henne så då blir hon automatiskt min hund! :D Fast jag kom på igår att det är ju inte bara "fun and games" för nu måste ju jag stå för försäkringen! :P Nått som tidigare har betalats av ägaren. Men men så mycket blir det ju inte för en hund. :) Jag har ju redan 4 katter jag betalar för. ;P Konstigt då jag bara har 2. :P Haha! Två hemma i alla fall, men jag har ju även två hemma hos mamma. ;) Jag betalar för Betty Boop, aka Bettan, och för Kasper. :)

Men det var ju inte det jag skulle babbla om. :P Haha! Jag skulle ju skryta om hur duktig jag är, eller nått sånt! Haha! :P

Efter veterinär besöket åkte vi hem till mamma och efter maten så åkte mamma, Felicia och Johanna iväg till stallet för att rida och jag var hemma med resterande barn och vad händer?! Jo jag får värsta rycket och börjar städa tvättstugan! Städa? Jag? Nej det låter alldeles för skumt! Haha! De senaste gångerna har jag faktiskt fått städryck hemma hos mamma. Jag tar väl igen allt som jag inte städa när jag bodde där! Haha! Men jag hann inte hela tvättstugen men jag hittade diskbänken där ute iaf! ;) Jag lyckades fylla en hel svart sopsäck med pant också! Och en extrastor sopsäck full med skit också! :P Jag och så lyckades jag få Liw att städa sitt rum också, fast jag skulle väl inte påstå att det är klart direkt. :/ Det är mycket mer som behöver göras.. Får se om jag och mamma kanske drar in till Uppsala och köper den där garderoben på Jysk till henne. Mamma skulle ju ändå in och tanka bilen..

Men nej nu ska jag sätta igång kaffebryggaren och sen ska jag försöka få ett städryck här hemma också. ;P Lättare sagt än gjort! Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback