Full rulle..

Ja nu är det full rulle i burarna här hemma! :)

Har precis satt ihop Maja och Hugo igen. Hugo verkar som sagt överlycklig och juckar överallt på Maja! Maja verkar dock vara mera intresserad av att utforska hennes nya bur som hon fått iom att man alltid ska flytta in honan till hanen och aldrig tvärtom! ;P

Nu tog dom dock en paus och vrålglodde på mig bara för att jag råka hosta till lite! haha! Dom är så roliga dom små! ;P

Sen har jag precis flyttat ut hamsterungarna från deras föräldrar. Blåbär(mamman) verkade måttligt trött på dom, tror nog nästan att det är nått nytt smått på gång för hon ser lite rultig ut om magen, och dom brukar kunna bli lite griniga precis innan det kommer en kull så det är bäst att låta dom vara bara Blåbär och namnlös pappa! :P haha! Fick precis upp Mango i huvudet. Kanske att han får bli en liten Mango. Blåbär heter ju blåbär pga att hon är blå och hanen är ju orange så varför inte Mango? Bättre än clementin iaf! :P Och apelsin kan han inte heta för att då kommer jag bara kalla honom för "Bapelsin gubbjävel" och det kanske inte är det bästa att säga framför barnen.. (a) Haha! Men vi får se.. Jag brukar ändå glömma bort och hitta på nya namn till dom efter ett tag. :P Det är väl typ bara Hugo och Maja och iof Blåbär också som har fått behålla sina namn. :)

Har en annan mandarin hane som inte heller har nått namn.. Nått bra tips?

Sen så har det flyttat hit en nykomling också! :D Ett stycke guldhamster! Den första i år! ;P haha! Den första på snart ett helt år skulle jag nästan vilja säga men det blir det väl inte riktigt, köpte väl Baby i maj-juni nånting förra året så inte riktigt ett år då men nästan. ;) Men nu har det flyttat in en nykomling! :) Hon heter Coco Popz Gangster Girl och är en silversvart långhårig tös på ca 4mån. :) En riktig sötnöt faktiskt!
Ska para henne med Milou så fort Milou kommer hem igen! Sen blir det små mini monster här hemma om vi har tur! Hoppas hoppas hoppas hoppas bara att Milou fortfarande kan bli pappa! Annars blir jag mega ledsen!

Gangster Girl visar sin bästa sida just nu; hon sitter och biter på burgallret! Nått som gör mig skogstokig! Skulle gärna släppa ut henne här på skrivborden men är lite rädd för att hon ska ramla ner. Iof brukar det inte göra så mycket, dom brukar vara tåliga men med den turen jag ligger inne med så vågar jag inte testa! :P
Hon får helt enkelt vänta med att komma ut tills att jag har nått bra ställe att sätta henne på!


GG hälsar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback