Stor kille!

Jag: "Elliott vilken blöja ska du ha? 'Up and go' eller dessa med krokodiler på?"

Elliott: "Jag ska inte ha någon blöja! Jag har slutat med blöja! Jag är stor kille nu!"


Ja här har det hänt grejjer minsann! ;P Idag har Elliott slutat med blöjor! Han har haft sin första blöjfria dag på dagis och kom hem i samma kläder som han åkte dit med! Så nu är mamma stolt över sin lilla prins! ;)

Sa ju att det kommer när det kommer! Men inte var jag beredd att det bara skulle komma som ett slag i ansiktet! :P Visst har han gått utan blöja ett par dagar hemma men oftast inte hela dagar utan efter halva dagen så går han och sätter på sig en blöja igen. Men igår så gick han hela dagen hemma utan blöja och idag skulle han minsann inte ha nån blöja på dagis heller och det gick ju tydligen bra! :D

Sen är det ju det hela med att han inte fattar att han inte kan sova utan blöja på natten.. ;P Men det är bara att smyga på en blöja när han somnat. :P Inte svårare än så! :P Tur att man har en mamma som tipsar så att man slapp bråka så länge om att försöka få på honom nattblöjan.. (a) haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback