Sjukling..

Gjorde samma sak med Daisy igår, dvs tog med henne till stallet och stack sedan precis innan det sista skulle göras för att hon skulle få sig en liten längre prommis än vad jag brukar ge henne när jag är här hemma med henne.. Och trots att det fanns mindre saker kvar att göra så hann vi längre igår än dagen innan! Så trots att vädret inte var det bästa så hade Daisy tungan ute som slips. :P Jag tar det som ett bra tecken, för det brukar hon inte ha på våra fjutt prommisar. :P

Jag tycker inte heller att hon drar lika mycket när vi går ute hos hästarna där. Igår hade jag flexikopplet på henne och i början tyckte jag faktiskt att det var bättre. Som en helt annan hund. Men mot slutet så vart det mest irriterande då hon gick framför mig tills att kopplet stoppade henne, då vände hon ut på vägen istället. Hon höll nästan på att bli påkörd en gång. Störigt störigt!

Men både hon och jag har fått två bra promenader den här veckan, eller Daisy har fått tre iom cykelturen med Sara i måndags. ;) Visst vet jag att hon behöver såna här promenader varje dag men nått måste väl ägaren göra också! :P Jag ser ju iaf till att hon åtminstonde får komma ut och kissa om dagarna, det är väl alltid värt nått. :P Sen om det inte är långpromenader hon får kan väl inte spela så stor roll, det är ju upp till Kim att fixa när han kommer hem från jobbet! Det är ju hans hund!

Men visst är det roligt att gå på långpromenader! Men inte här i Knivsta! Och inte med en hund som drar, vilket Daisy gör non stop när vi går i Knivsta. Det har varit mycket lättare att vara på prommis med henne på ett "nytt" ställe. Får väl försöka fortsätta följa med mamma ut och hjälpa med hästarna för att sedan ge mig ut på en tur med Dojjan. :)
Men inte idag! Idag mår jag inge bra.. :/ Magen är dum och huvudet hänger inte alls med.. Så vågar inte gå allt för långt hemifrån idag. Tycker Kim kan komma hem snart så att jag kan åka hem till mamma med Elliott så att han roar sig med Jesper medans jag vilar på soffan.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback