Nytt husdjur?!

Ja det verkar ju inte se bättre ut.. :P
Det är ju jag som köper maten och matar den så man kan väl mer lr mindre säga att den numera är min. Vare sig jag vill det eller inte. Men hem till mig kommer den aldrig.. Eller jag tror inte det iaf.. (a) Thihi. Man ska väl egentligen aldrig säga aldrig. :P Räcker väl med att jag får ta hand om den nu i april.

Nu kanske ni undrar vad jag babblar om.. Lillebrors ödla såklart!
Är ju inte bara hundvakt när jag är här utan jag har ju tagit på mig rollen som ödlematare också! Verkar ju inte vara nån annan som matar den så då gör jag det. ;)

Idag har han både fått sallad och såna där äckliga maskar. Eller dom kanske är larver. Eller jo dom är larver iom att dom förpuppas och blir skalbaggar sen. Men hur som så är dom super äckliga! Dom bits ju också dom jävlarna! Fula äckliga zophobas päcklingar!

Köpte även nått nytt från jobbet i lördags. Hittade torkade mjölmaskar som jag testa att ge Ödlis, som Elliott kallar den. Det gick ner det med. Funderar på om jag ska ge honom lite fler såna idag. Dom är ju inte speciellt äckliga iom att dom är döda så dom kan jag tom ta i handen, oftast gör jag ju inte det men jag kan om jag vill.. :P Haha!

Han är duktig på att tigga den där Ödlis faktiskt! Eller han och han, jag har ingen aning om vad det är för nått kön på den. Jag tänker inte ta i den och kolla! :P Så mycket tycker jag inte om den. :P Thihi!

Om ni är intresserade av hur Ödlis ser ut så är det bara att googla på Skäggagam! ;)
Ska försöka lägga in nån bild om jag lyckas ta hit kameran nån dag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback