Härlig promenad..

Var iväg till hästarna och tog Daisy med oss. När alla hästar var utfodrade och det bara var lite små saker kvar att göra (typ städa stallet :P haha) så tog jag Daisy i kopplet och sa till mamma att vi börjar gå hem så får hon plocka upp oss på vägen sen. Och ja du vi hann rätt långt innan mamma kom och hämta oss..

Nu är ju jag värdelös på avstånd men en 2-3km måste vi ha hunnit iaf.. Kanske ingen långpromenad för andra men för oss är det d. :P Vi gick i rätt rask takt också så både jag och Daisy vart varma. :P Daisy fuskade ju dock genom att gå ner i vattenfyllda diken och både dricka och svalka ner benen lite. Själv fick jag vänta tills jag kom i bilen med att dricka och svalka mig i nått vatten har jag inte gjort än :P Haha!

Det var himla skönt väder ute idag! Solen låg på ett tag för att sedan skymmas av lite moln nästa stund så att det iom det blåste lite skönt på en. Så helt perfekt väder att promenera i! :)

Tänk om man hade samma mysiga skogsvägar inne i knivsta som man kunde spatsera i, skulle ju vara kalas! Fast det finns det väl säkert. Är väl bara jag som inte har nån aning om vart dom ligger. :P

Vi såg 2st rådjur som stod och käka vid vägkanten också bara ca 2-3 meter ifrån oss. :) Dom hörde nog inte oss när vi kom eftersom dom stod kvar. Eller så brydde dom sig bara inte. :P För jätte bråttom bort verkade dom inte ha heller. Ena rådjuret stannade ändå så pass länge så att den kollade in oss innan den försiktigt skuttade iväg. :)
Daisy hade nog gärna följt efter men hon stod faktiskt helt still och bara glodde och lyssnade nått otroligt bra på mig. Behövde bara säga Daisy en gång för att få henne att kolla på mig! Annars brukar jag få stå och tjata men inte då inte! :) Säkert för att hon hoppades att jag skulle säga "Varsågod" och sen släppa kopplet! ;P haha! Men det hände aldrig! :P Orka springa efter dom sen! Då hade jag varit helt slut nu! :P

Nu ska jag laga lite mat till barnen. :) Det blir mat och potatis som Uddens pappa brukar säga! ;P Varav maten idag står för köttbullar och sen så ska potatisen mosas innan den serveras. ;) Nam nam!
Egentligen är det väl Jesper som borde få bestämma iom att han fyller år idag men jag tog mig friheten att bestämma själv att det blir hemmagjord potatismos med mamma scans köttbullar! ;D För det var jag sugen på! Och vem har hört talas om ett barn som tackar nej till köttbullar och mos?! :P Thihi!


Daisy lipar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback