Veterinären..

Idag har vi varit och veterinären för fjärde gången med Brenda och dom hittar inget fel.. Tydligen är det normalt att livmodern inte har dragit ihop sig på fyra veckor och att dom fortfarande blöder.. Fast ändå kan dom inte förstå vad det beror på och dom säger inte att det är normalt MEN dom gör knappt nått åt det mer än att sätta henne på pencillin som inte hjälper.. :/ Värst var det ju i fredags när vi åkte in! Jag blir bara arg så fort jag tänker på det! Vi ringer in och säger att hon blöder igen och då säger hon i telefonen att visst kan vi vänta nån dag med att åka in men vi bör nog inte vänta tills på måndag så jag och mamma åker in, för det är ju billigare att åka en fredag ef än helg! Och när vi kommer in, vad gör dom?! Jo dom tar ett blodprov och sen så röntgar hon magen. Efteråt säger hon att hon har ju inte kunskapen att se om det är nått på röntgen bilderna mer än om livmodern är förstorad då da och det visste vi ju redan att den inte var.. :/ Och sen så ger hon oss en ny tid på måndag.. Kunde vi lika gärna ha fått vänta till måndag då? Bara onödigt att släpa på Brenda och valpar till och från vetten hela tiden!

Fy jag blir irriterad! Dom vill inte göra nått pga att valparna är så små och att det har gått så kort tid.. Men 4v är väl inte kort tid när hon har haft problemet mer lr mindre hela tiden under denna tid! Nej arg är ordet!

Nu ska vi låta henne fortsätta på pencillinen 5 dagar extra och sen ska vi ringa på måndag för att uppdatera läget sas. Ska fan ringa och säga att hon är apatisk lr nått så att dom får arslet ur vagnen nån gång! Dumma veterinärer!

Tydligen är det meningen att en hund ska springa och kissa i soffan i 4v på raken. Det är fullt normalt för en hund som ALDRIG gjort så tidigare.. Ahh! Jag blir galen snart.. Eller jag kanske redan är lite galen.. (a) haha! :P

Nu ska jag lägga mig och vila ca 30min för sen måste jag åka iväg till jobbet. :)
Tjing så länge! :)


Valparna mår bra iaf! :)

Ja jag måste ju berätta att den här gången fick inte valparna vara med utan dom fick snällt stanna kvar hemma utan mamma. Dom har ju lite smått börjat intressera sig för vanlig mat så vi tänkte att dom klarar sig utan mamma ett tag, dom låg och sov under hela tiden iaf så. ;) Men så fort vi kom hem så sprang Brenda raka vägen in till valparna och väckte dom för att dom skulle dia! Så himla sött! Dumma hon bara som la sig på fel sida så den bruna hade svårt att hitta en tutte. Brenda är nämligen lite lätt missbildad och har bara 3 tuttar på ena sidan medans hon har 4st på andra sidan.. :P Och hon la sig med de 3 tuttarna uppåt sas och det är inte lätt att komma under dom där fettklumparna! ;P haha! Men hon måste hittat en till slut för att hon var mätt och belåten sen iaf! :)


Bruna tiken..

Kommentarer
Postat av: Leia

Vilka söta valpar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback