Dax att nanna kudde..

Nu har jag kollat igenom alla inläggen som fanns på bloglovin' så nu ska jag gå och nanna.. :) Pussa lite på valparna måste jag ju göra innan jag går och nannar också! ;) Dom är ju bara fööör söta!!

Dom har faktiskt fått åka ut på äventyr idag! Vi var tvugna att åka iväg till veterinären med mor och barn idag.. Brenda har nämligen fortfarande gröna slemmiga flytningar, lr vad man ska kalla det för, så vi vart lite oroliga att sista moderkakan kanske inte kommit ut.. Tog även tempen på henne och den låg på 39,3. Så vi åkte iväg till Upplands Väsby veterinärmottagning för att kolla upp henne. Hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite.. Och efter som mamma åkte iväg så måste ju puppsen också följa med! Dom kan ju inte vara ensamma hemma, det är dom alldeles för små för.. ;P Så jag och Lasse fick åka iväg med dom då mamma jobbar inatt och behövde sova. Men det funka ju bra utan mamma också.. Jag gjorde som jag brukar; Jag sa till Lasse: gör så, gör si, gå och sätt dig där, lägg valparna så osv! haha! Funka ju kanon! :P haha! Men för att göra en lång historia kort så var det inga större fel på Brenda mer än att hon behöver antibiotika i 10 dagar nu. Och så fick hon lite dropp också.. Veterinären var lite orolig att hon var så tunn och det sa jag att det är vi med men hon har aldrig varit nån tjockis utan hon har alltid varit åt det smalare hållet (tänk om man hade sån tur själv ;P) så hon sa att ja hon kanske bara är en sån hund. Men Brenda äter ju som en häst och valparna växer som dom ska så det är nog ingen fara.. :)

Det enda vi ska hålla koll på nu är ju utifall Brenda eller nån av valparna blir hängiga, då ska vi åka in på direkten! Men det gör man väl oavsett om man varit in tidigare lr inte?! Det tycker jag iaf! Hellre det säkra före det osäkra! Man vill ju inte behöva ångra sig senare och tänka; Tänk om jag hade gjort si och så.. Nej bäst att göra det man tänkt från början så slipper man ångra sig.. :)

Men nu ska jag gå och pussa på de små liven och sen gå och nanna! :)

Natti natt!



Brenda med valparna.. :)

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Jo till hennes försvar så sa hon att hon ska stå för tillbakafrakten. Alltså, när hon skickar dom riktiga pärlorna till mig så ska hon skicka med frimärken också. Men jag tycker ändå att en liten ursäkt kunde ha gjort så mycket! Och som du säger så är det jätteviktigt att skriva avsändare, ifall man har skrivit fel i adressen till mottagaren t.ex. Eller om det är nåt problem med portot så att Posten inte vill skicka.

Själv har jag aldrig vunnit flera auktioner på en gång, så jag vet inte, men kan tänka mig att det är jobbigt med såna korta vinnarmail!

kram

Postat av: Andréa

Sv: Precis :D Är jättenöjd nu.

2009-09-03 @ 11:57:10
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback