Äntligen kastrerad..

Så nu äntligen är Brenda kastrerad och förhoppningsvis slutar alla "problem" med henne nu! :) Inge mera kiss i soffan! Jippie! ;P Fast jobbigt nu när man märker att hon är lite nere pga att hon har ont men bättre det!

Men man blir ju lite arg! Mamma bad dom som gjorde operationen att berätta hur livmodern såg ut och dom sa att ALLA FYRA(!) livmödrar(livmodrar? vad fan heter det?) satt kvar! Eller ja iaf delar av dom. Och dom lossna inte ens när dom ryckte lite i dom så hon skulle ju aldrig bli bra med enbart pencillin utan det var operation som krävdes!

Och här har vi sprungit och dom har tagit röntgen bilder och ultraljudat magen och ändå har dom inte sett det där!? Himla dåligt tycker jag! Här har hon gått och lidit helt i onödan ett bra dag! Visst kan jag förstå att dom inte hade opererat om dom hade märkt det första gången vi var inne, dvs 3 dagar efter förlossningen men de andra 3 ggr vi varit inne då?! Varför har dom inte sett det tidigare?!

Och sen så verkar ju typ alla vara helt omedvetna om hurvida dom brukar blöda så där långt efter och om det är normalt eller inte att dom inte har stängt sig efter 4v.. Nej dom ska ha en stor känga ris alla vi varit hos! Iof är ju det en av dom som vi var hos idag så mest är det Ultuna jag vill slänga en lastbil med ris på! Riktigt dåligt! Och folk snackar om att dom ska vara så bra hit och dit.. Nej vårat besök i måndags var långt ifrån det bästa jag varit på.. :/ Visst personalen var jätte trevlig men kunniga? Nja jag vet inte det.. Inte om just den här saken.. :/

Men nu längtar vi bara tills att allt ska läka bra och fint så att Brenda kan få bli sig själv igen! :)

Kan ju säga att jag ångrar ju inte att Brenda fått valparna utan jag kan enbart (bortsett från hela sjukdomshistorien efteråt) säga att det varit en bra grej! Pga detta har jag fått lära känna Brenda! Hon har inte gillat mig tidigare men sedan jag hjälpte henne med förlossningen och var med och även har varit mkt med henne efteråt så har hon fått en helt annan tillit till mig. Riktigt kul faktiskt! Nu kanske jag inte längre får säga att hon är psykiskt störd men jobbig kan jag nog fortsätta mig att hålla till för att det är hon! haha! :P Och visst det bästa psyket har hon inte heller men hon är mkt goare än vad jag har gett henne cred för tidigare! :)

Så inget ont som inte har nått gott med sig! ;)


(bättre bild kommer om jag kommer ihåg..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback