Trött..

Undra hur många av mina inlägg som egentligen börjat med just det ordet; "Trött"!
Tror nog inte att jag ljuger om det är kanske 60% om inte mer! haha! Men men är man trött så är man trött! ;P Kan väl inte jag rå för heller.. ;P haha!

Men idag tycker jag faktiskt att jag har rätt att vara trött, visst gick och la mig lite väl sent igår, sen när jag precis hade somnat så fick jag att mms på min mobil! En bild på min nyaste systerson! Jag har nämligen gått och blivit moster igen! ;D Carry-Ann har nämligen gått och ynglat av sig! ;) Ännu en kille blev det för hennes del, men det visste vi ju redan då vi pratar om tjejen utan tålamod! :P Hon tog reda på det så fort hon bara kunde! :P Och namn var redan bestämt sedan läänge tillbaka! Jacob vart det bestämt! :) Han föddes med akut kejsarsnitt igår nångång.. Haha stenkoll jag har då! ;P Fick som sagt en bild och jag måste säga att han är väldigt lik Ceggy! Stackars barn! ;P haha! Så nu har Isaac och Alexander blivit storebröder! :) Massa kul tror jag att dom tycker att det är! :D

Men det var ju inte det jag skulle skriva om, utan jag skulle ju berätta om varför jag var trött! :P Så inte nog med att jag vart väckt precis efter att jag hade somnat, sen så var det ju upp och gå till jobbet och sen så har jag jobbat 4 timmar med denna förskylningen som ligger och gnager inom mig och som bara gör mig hur seg som helst. Fick verkligen kontroll räkna minsta lilla för att vara säker på att jag gav rätt växel tillbaka!

Sen hem och efter en stund vakna mamma så då var det bara att bege sig ut till hästarna. Troja var btw hur duktig som helst idag! Hon är verkligen super go mitt lilla älgtroll! haha! ;P Hur ska jag kunna ge tillbaka henne?! Nej det lär ju inte gå! Utan det är bara att börja jobba på att våga gå upp på hästen och sen leta jobb så att jag har råd med mitt lilla troll! :) Hon har vissa små saker för sig som jag inte gillar men dom tror jag nog man kan träna bort inom en inte allt för lång framtid. Som tex att hon håller på och skrapar med hoven så fort hon får tråkigt eller att hon vill ha nått. Hon tigger nämligen denna lilla damen! ;P Och inte lite heller! Synd bara för henne att det inte funkar hos mig, utan då kan man bli utan istället!

Sen efter att ha pussat på henne och borstat klart så fick jag order av mamma att gå ut och mocka i hagen! Bara ta med sig en sån där bajskratta och skottkärran och börja skotta! Och fy sjutton vad jobbigt! Fick ont i min rygg efter ett tag! Ingen smickrande position att stå i heller! :P haha! Tog bara det som var närmast sas men lyckades endå fylla hela skottkärran! Kan bero på att vi har hästar som bajsar högar stora som mount everest?! ;P haha!

Så först jobba på jobbet med allt vad det innebär och sen till stallet för att skotta bajs.. Nu e jag segare än segast! Så det är väl bäst att jag går och nannar för imorgon ska jag iväg på en annan rolig sak! Nämligen nån slags mässa för djuraffärer! Hur skoj som helst tror jag att det kommer att bli! ;D

Så det gäller att gå och nanna lite nu. Ska väl kolla min mail först bara. Och försöka att hålla mig från att spela ett spel till.. Får se hur bra det går.. (a) haha! :P

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Haha! "skulle passa bra brevid en renrasig.." Tror du inte han skulle känna sig lite mindre värd tillsammans med en renrasig då? :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback