Nanna vs Nana..

Fick en liten rolig kommentar här på bloggen ang mitt förra inlägg när jag skrev att jag skulle gå och nanna..



Språkpolisen godkänner inte mitt användande av nanna! :P Och undrar hur jag stavar.. Ja hur stavar jag egentligen (nästan på vippen att vilja skriva Igentligen bara därför :P haha).. Jo det ska jag säga er: Jag stavar som jag själv behagar! ;P Vissa ord har jag mina egna stavningar för och då detta inte är nån svenska lektion (och om det skulle vara så skulle ju jag vara lärararen iom att detta är MIN blogg, och iom det skulle alla mina elever få IG :P) så stavar jag som jag känner att jag vill stava!

Och ang just nanna och nana så finns det ju en lätt förklaring:

Nana låter det när jag nynnar med i nån låt.. Tex kung för en dag så sjungs det väldigt mkt nanananananaaa..

Nanna däremot är sova för mig! :P Om ni vill kan jag lägga till ett till N bara för att! ;D

Så några ändringar blir här inte gjorda men ni får gärna kommentera mera om eventuella (lär komma många) felstavningar så kan jag antingen rätta mig eller förklara varför.. Men det lär ju bli lite långtråkigt efter ett tag att bara höra mina dumma bortförklaringar för varför jag stavar som jag gör! ;P Nanna finns ju inte ens med i svenska ordlistan så det kan ju inte ens finnas någon bestämt stavning för det ordet! Så gå och lägg er i en laxask ett tag men kom tillbaka sen! ;D

Nu blir det match igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback