Vad jobbigt..

Vad jobbigt det egentligen är med olika lösenord till olika sidor.. Förstår inte varför jag ska bråka så.. Fast det är ju inte så smart att ha samma till alla sidor heller.. Och ännu mera osmart att berätta för folk att man kanske har samma.. Så om jag ändrar på vissa ställen så lär ni aldrig få reda på det.. ;P Fast funderar på att ändra till de längre av mina 3 lösen på alla sidor.. Men så länge jag kan hålla isär dom så får det väl gå.. Orkar inte hålla på och bråka och ändra och fixa.. Jobbigt juh! ;P

Nej jag tänkte väl börja bege mig ner till sängs nu.. Klockan har gått alldeles för fort denna natten! Och jag som hade tänkt att jag skulle gå upp med Elliott och Udden imorgon bitti.. Det lär nog inte hända.. Men längre än 12 får jag inte sova iaf! Egentligen borde jag inte sova längre än till 10 men då lär jag inte orka jobba sen.. ;P Eller orka och orka.. Det är inte orken jag är rädd för utan mera att jag ska bli helt seg i huvudet och räkna fel i kassan och ge fel växel tillbaka.. Rädd för att det ska bli fel i kassan helt enkelt.. Det skulle inte kännas bra! Några gånger har det hänt att det saknats 100kr i kassan och det är det värsta jag vet.. Det har dock bara hänt EN gång när jag och Gerd jobbat tillsammans och hon anklaga inte mig eller nånting utan hon sa att det kan lika gärna vara hon som gett för mkt tillbaka men att vi båda ska vara extra noga när vi ger massa hundringar tillbaka för det är mest troligen då det hänt. Det är ju så lätt att det blir fel när man ska ge tillbaka en massa hundringar! :P Fast sen har det hänt 2-3 ggr när jag, gerd och susanne har jobbat.. Anklagar ingen men tycker det är konstigt.. ;P Vet dock att nån av gångerna så har jag varit lite osäker om jag kanske gett nån kund lite för mkt tillbaka.. Så nu för tiden så är jag alltid extra noga med att räkna hundringarna 2-3ggr innan jag ger tillbaka dom..

Men däremot har det hänt mer än en gång att jag har glömt bort att ge tillbaka några hundringar tillbaka.. Typ folk som handlar för 164kr och räcker fram en 500-lapp så ställer man sig och räknar från 164 upp till 200 och sen räcker man fram pengarna.. Men då ni! Då har kunderna ögonen med sig och ropar till! Det är aldrig nån av de som fått hundra kronor tillbaka som sagt nått! Konstigt! Väldigt konstigt! ;P

Fast jag måste säga att för det mesta har vi väldigt snälla kunder på jobbet! Vissa kommer in och säger: "Jag glömde betala för kloklippningen förra gången så den ska jag betala nu!".. Är flera gånger sånt har hänt faktiskt. Och folk kan kommentera om att dom råka få 20kr för mkt tillbaka lr så och massa såna här saker. :) De flesta lägger till att dom gillar ju den här affären och vill gärna komma tillbaka så därför är dom ärliga! Och sånt gillas! Sånt gillas jätte mycket må jag säga! Även om det inte är jag personligen som får dessa pengarna så gläds jag av folks välvilja! För det är ju faktiskt ett par medmänniskor som förlorar pengar om det är så att dom snor saker lr inte säger till när dom fått för mkt pengar tillbaka osv..

Jag tror vi alla har varit med om att man kanske har fått lite för mkt tillbaka från nått stort klädföretag eller stor matkedja och då tänkt att äsch jag behöver pengarna bättre än dom och dom har ju redan så mkt pengar.. Men hur fel e inte det?!

Men nej det är alldeles för sent för att vi ska göra ett sånt här inlägg som jag märker att det håller på att bli! haha! Jag skulle ju sova och istället sitter jag här och babblar! ;P Solen har ju börjat gå upp! Bäst att jag går och lägger mig! Jag sitter ju tom här och fryser! Är ju svinkallt här just nu! Lite skillnad från hur det varit de senaste dagarna! ;P

Men nej sova var det ju! Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback