Mera nytt på djurfronten.. ;P

Jaha vi vart av med massa kycklingar och sånt igår och vad får vi idag då?! :P Joo 4st hundvalpar! :D Är verkligen mkt djur just nu, precis som det ska vara! ;D Då mår vi bra! ;D

Så idag vart det tyvärr inge gröna lund för att Brenda började föda ca 30min innan vi skulle åka.. Och eftersom mamma inte var hemma så var det jag som fick sitta och vaka vid hennes sida.. Lite nervpirrande ja det kan man lungt säga! :P Men det gick bra! :) Valp 1 hann komma innan mamma kom hem.. Sen så kom nr 2.. Och sen tog det ett bra tag! Brenda tog matpaus tom för att mamma kom ner med sin lunch och det var mer intressant än att föda eller ta hand om sina bebbar.. ;P Mat är prio 1! haha! Sen efter ca 2 timmar så kom bebbe nr 3 och sen trodde vi att det skulle ta slut men icke då.. Efter ca 25min så började hon krysta igen, vi trodde det var moderkakan som skulle komma ut lr nått men icke då.. Plopp säger det så ligger det yttligare en valp till! :D Den kom verkligen som en chock! Vi hade ju redan nöjt oss med de 3 som kommit! ;) Var ju så perfekt med 2 tjejer och 1 kille.. :) Men dom ville tydligen jämna ut det så det kom ut en kille till så nu är dom två av varje.. ;)

Riktigt fula är dom också! Och fulare lär dom ju bara bli också.. Och bara det att dom är renrasiga havanaiser!! Åhh man vill ju bara kidnappa dom! Tur att vi får ha dom ett par veckor iaf innan dom ska vidare till sina nya familjer.. :) Kan ju avslöja att den första killen som föddes lever riktigt farligt! Ge mig ett hus på landet och jag snor honom på direkten! Eller ja på direkten efter att Brenda har ammat klart honom och uppfostrat honom lite.. Lr nej jag tar tillbaka det om uppfostran, jag tror jag gör det själv för jag och Brenda tycker inte samma om vissa saker.. Tex; man biter inte den handen som föder en! :P Men det förstås man kanske får skylla sig själv när man matar en gravid hund med kött när andra hundar finns i rummet.. Det bäddar ju för problem.. :P hahaha!

Nu ska jag gå och lägga barnet.. :) Sen ska jag sätta mig och kolla på filmerna jag hyrt! ;) Och om ni är snälla så kanske jag tom slänger upp lite bilder på valparna! ;D

Tjing så länge! :)


Ååå saknar lill prinsen aka Melker!!
Dålig bild i know men så mysigt det ser ut! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback