Tårtorna..

Till midsommar skulle det ju bakas tårtor.. Tyvärr hann jag ju inte göra det innan utan fick göra alla förberedelser hemma hos mamma kvällen innan och sedan fick jag gå upp och göra iordning tårtorna på morgonen strax innan alla gäster kom.. Så Felicias chokladtårta vart inte så jätte god för att den hann inte stå och dra sig som dom sig bör..

Jordgubbstårtan däremot vart ju god.. Det var ju massa grädde och gojs på den så den klara ju sig.. *thihi* Däremot vart jag så arg på den köpta tårtbotten att min moster Lise fick hjälpa mig för att mitt tålamod hade tagit slut.. Men den vart ju helt okej iaf.. :) Massa mums! Jag fick äran att dekorera den.. *haha* Tänkte att det är ingen idée att göra nått avancerat utan på med all grädde som är kvar och så lägger vi jordgubbar på toppen.. ;)

Ni kanske vill se lite bilder?! Först ut Felicias tårta:





Som ni ser så vart den lite bucklig eftersom jag var dum nog och tog satte botten som jag hade gräddat den, dvs med den buckliga toppen upp. Jag borde ju ha vänt på den så att det buckliga var innåt i tårtan.. Men men nu vet jag det till nästa gång.. ;P Tårtan bestod iaf av: chokladtårtbotten (gjort själv), geisha fluff (gjorde själv), Ekströms hallonmousse och sedan sugar paste som täcke med en häst gjord av modelling paste. :) Modelling pasten var igentligen vit men jag färgade den blå för Flisans skull, den var faktiskt rätt god oxå.. Smaka tuggummi.. ;)
När tårtan hade fått stå och dra sig en dag så var den mycket godare! Tom jag vart besviken när jag smaka den första gången för att jag hade trott att den skulle vara mycket godare.. Men det var ju första sp tårtan.. Man lär sig av sina misstag.. ;P

Sen jordgubbstårtan:





Jordgubbstårtan bestod av: köpta tårtbottnar, vanlijmousse (gjort själv), skivade färska jordgubbar blandat med lite socker och grädde och sedan ett tjockt lager grädde på toppen med smaskiga jordgubbar! Massa smaskens! ;)

Kommentarer
Postat av: Essan

jamen ja tack :p

Postat av: Linda

Varför ser det så gott ur?? Jag tycker ju inte ens om tårta :S

2008-06-25 @ 16:32:25
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Ursch, dte var inte alls kul att veta det jag hade glömt/förtängt om den där badrumshistorien. Tänkte kopiera och klistra in på bloggen. Men sen kom jag på att jag kanske ska hålla exet anonym.. så jag valde att ta bort allt, även kommentaren eftersom du skrev ut hans namn. Inge roligt minne, hoppas det kan glömmas :´(

2008-06-25 @ 16:38:57
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jo, men jag visste inte riktigt vad som skulle hända då.. så jag vågade inte :P

2008-06-25 @ 16:44:19
URL: http://loserangel.blogg.se/
Postat av: johanna

mmm vad gott de ser ut

2008-06-25 @ 17:25:30
URL: http://scorpiongirl80.wordpress.com
Postat av: Anonym

Vad hade du i vanilj moussen?

2008-06-25 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback